Avatar billede cator Nybegynder
23. november 2007 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Offentliggørelse af afsagte domme

Jeg har været vidne i en sag om vold, mod mig selv.
Nu er jeg jo blevet nysgerrig og ville gerne vide hvad den lille satan har fået i dom.

Jeg var i retten i roskilde, ud fra deres hjemmeside: domstol.dk/roskilde kan jeg ikke se nogen afgørelser. Jeg tænker om der ikke er et sted på nettet hvor de offentliggøre afsagte domme, jeg har ledt men syntes ikke kan ikke finde noget. Er der nogle der kender noget til dette…
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. november 2007 - 19:57 #1
Hvorfor ikke spørge retten selv. Kontaktoplysninger fremgår af siden, f.eks. http://www.domstol.dk/Roskilde/omretteniroskilde/Pages/E-mail.aspx
Avatar billede trav4u2 Novice
23. november 2007 - 23:02 #2
Den eneste domme der bliver offentliggjort er, bortset fra dem der finder frem til avisernes forsider, de mere eller mindre principielle domme som i eks. Ugeskrift for Retsvæsen, og selv her er straffesager anonymiseret.

Som part i sagen har du dog ret til at få resultatet af domsafsigelsen at vide. Så henvend dig skriftlig eller personlig til den aktuelle domstol. Jeg tvivler på at de udleverer informationerne via e-mail / telefon.
Avatar billede cator Nybegynder
24. november 2007 - 09:12 #3
Jeg ville selv kontakte retten som part, hvis dommen ikke bliver lagt på nettet. Og det gør den nok ikke.
Det er åbenbart forskelligt fra retskreds til retskreds. Fordi jeg fandt afgørelser fra Bornholm: http://www.domstol.dk/Bornholm/nyheder/afgoerelser/Pages/Afg%c3%b8relser.aspx
og så var det jeg tænkte, det kunne være at domme samlet, blev offentliggjort et eller andet sted, men det ser ikke ud til det.
Jeg må ringe på mandag og høre hvad de siger
Men trav4u2 smid et svar  så skal du få lidt points
Avatar billede trav4u2 Novice
24. november 2007 - 12:38 #4
Jeg er overbevist om at Byretterne, i stil med Sø og Handelsretten og Højesteret, på et tidspunkt også kommer til at offentliggøre resumé af domme og kendelser
http://www.domstol.dk/hojesteret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domsresumeer.aspx
http://www.domstol.dk/soehandelsretten/retsafdelingen/shdomsoversigt/Pages/default.aspx

Men de skal nok lige have det organiseret og så fundet pengene til det :-)
Avatar billede cator Nybegynder
24. november 2007 - 13:44 #5
Pengene det er altid pengene :-)
Nu vil jeg ringe mandag og se hvor meget straf dommeren og de 2 domsmænd kan tvinge ud af straffelovens § 119, stk. 1, § 291, stk. 2.

Tak for hjælpen