Avatar billede vilvide2 Nybegynder
21. november 2007 - 16:00 Der er 2 kommentarer

microprosessor programering i C

Hej Alle

Jeg søger lidt råd og vejledning.
jeg vil gerne lære C programmering. lave et lille program osv. jeg har hentet en simulator fra Bloodheds og det går ok.

jeg har forstillet mig at jeg vil prøve at programmere mine egne microprossere og har i den forbindelse købt et "development kit" fra mikroelektronika med amtel at89s8253 og amtel at89s4051-24pu pris ca 1500 kr
nu har jeg så fundet ud af, at der kun er flash programmerings værktøj med (altså kun et program til at loade hex-koden i microprosessoren.

Jeg mangler et program hvor jeg kan skrive min C programmering og teste det og kunne compile det til hex-kode. alle de compilere jeg har fundet kan ikke skrive til at89s8253 og amtel at89s4051-24pu.

Der skulle dog være en kiel compiler men den koster 10000-15000kr.

det er muligt jeg må købe noget andet udstyr, men jeg vil gerne have lidt råd og HVAD HVOR OG HVORDAN jeg kommer igang.

mange tak
Avatar billede oddi Nybegynder
21. november 2007 - 16:52 #1
Her er hvordan kan kan gøre det fra Linux

http://paul.graysonfamily.org/thoughts/avrlinux/

Mvh Oddi
Avatar billede oddi Nybegynder
21. november 2007 - 16:54 #2