Avatar billede putzen Nybegynder
21. november 2007 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Udskriv til .txt-fil - XAL

Hvordan "udskriver" jeg en faktura til en tekstfil i XAL?!

Har forsøgt på følgende måde:

Fakturaviduet åbent - markerer hvilken faktura jeg vil have skrevet til tekstfil - klikker på "udskrivning" - vælger skriv til tekstfil, printer standard windows. Herefter blinker skærmen og så sker der ikke mere ...

Hvad gør jeg/gør jeg forkert?!
Avatar billede jasman Nybegynder
21. november 2007 - 10:49 #1
Sandsunligvis gør du ikke noget forkert.
Du skal blot kigge efter txt-filen på din disk.
Den kan du normalt finde i det katalog hvor XAL er installeret.
Filen vil hedde <XAL-printernavn>.txt.
Avatar billede putzen Nybegynder
21. november 2007 - 11:02 #2
Katalog?

Der ligger intet i program-mappen, heller ikke i mappen dokumenter ...
Avatar billede jasman Nybegynder
21. november 2007 - 11:41 #3
Jep det katalog/den mappe hvor XAL er installeret, og det lyder på det du skriver som om, at det ligger på en server.

Spørg din systemadministrator hvis du er usikker.

XAL er desværre ikke født på windows, hvorfor den ikke lægger filerne i dokumenter.
Første version af XAL kom i 1991, hvor der knap nok var noget der hed windows 3.11 :).
Avatar billede putzen Nybegynder
21. november 2007 - 11:51 #4
Du har ret, jeg fandt den!

Tak for hjælpen.
Avatar billede jasman Nybegynder
21. november 2007 - 11:54 #5
Faktisk kan man måske godt få XAL til at lægge den på den lokale disk.
Prøv følgende:

Når du kører din rapport og boksen med Udskriftsmuligheder kommer frem, så gør du flg.:

1) Vælg Tekst-fil i skriv til (selvfølgelig :)).
2) Tryk på knappen parametre
3) I Tekstfilnavn angiver du så FULD sti til filen, f.eks. c:\temp\printfil.txt

Så skulle du kunne finde din udskrift i den sti du har angivet, når du har kørt rapporten.

:)
Avatar billede jasman Nybegynder
21. november 2007 - 11:55 #6
Velbekomme.