Avatar billede sporally Nybegynder
20. november 2007 - 22:08 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pixel Shader

Jeg har lige downloadet og installeret demoen til The Settlers: Rise of an Empire. Når jeg starter spillet, skriver det:

"Graphics adapter does not meet minimum requirements. Pixelshader 1.3 not supported."

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan problemet skal løses? Behøver ikk den volsomme forklaring om hva det er, bare hvordan problemet kan løses.

På forhånd tusind tak..
Avatar billede nopsen Ekspert
20. november 2007 - 23:25 #1
nu fortæller du ikke hvilket system du sidder med, men kan næsten regne ud, at din pc eller bærbar ikke er af nyere dato.
meget kort fortalt, er pixel shader en måde for dit grafikkkort at håndtere grafikken på, og i løbet af de sidste 4-5 år, har diverse spil krævet højere understøttelse for dette, i dag er der spil som kræver pixel shader 3.0 understøttelse for at kunne spille det.
Sidder du med et ældre system, hvor grafikkortet ikke understøtter minimumskravene for pixel shader, kan du godt glemme det, hvilket det tyder på i dit tilfælde.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. november 2007 - 07:02 #2
du skal have nyt GFX kort
Avatar billede sporally Nybegynder
21. november 2007 - 23:29 #3
Det regnede jeg også med var den eneste løsning. Det ku være man sku ønske sig såen et i julegave :-) Hvilket gfx-kort kan i foreslå? Et udmærket et hvor også prisen er taget i betragtning. Jeg har opgraderet min computer flere gange, og det er ikk første gang jeg overvejer at opgradere mit gfx-kort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. november 2007 - 07:37 #4
har du AGP eller PCI-E GFX kort? Max Budget?
Avatar billede kasperinline Nybegynder
22. november 2007 - 19:13 #5
Hej, jeg har samme problem - sidder og overvejer nyt grafikkort.
Jeg har PCI-E og vil max bruge 1000 kr gerne mindre. Havde overvejet et HIS Radeon HD 2600XT IceQ Turbo 256MB..

Kan I hjælpe?

Mvh. Kasper
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. november 2007 - 10:18 #6
kasper - kører du Vista? Hvis ikke vil du få væsentligt mere for pengene ved at købe et DX9 kort

Vista DX10 kort PCI-E
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388241

XP DX9 kort PCI-E
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307057
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. november 2007 - 10:25 #7
Jeg var ikke klar over at man kunne få en maskine med PCI-e uden at grafikkortet understøtter PS 1.3 - den er noget ældre end udbredelsen af PCI-e.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. november 2007 - 10:30 #8
det har du nok helt ret i, selv PS 2.0 kom vist omlkring samme tid som PCI-E
Avatar billede kasperinline Nybegynder
26. november 2007 - 10:53 #9
Hey drgonzo - tak for svarene - nej jeg kører ikke vista endnu. Det ser fint ud det kort - jeg hopper på det, det er helt sikkert.. Men øv, hvor er det ærgerligt, at grafikkort bliver outdated, dagen efter det er købt (næsten)

Tak for svaret, kan ikke lægge point desværre..

Mvh. Kasper
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. november 2007 - 11:19 #10
Som jeg lidt hinter til 23/11-2007 10:25:35, så tvivler jeg meget stærkt på du skal have et nyt grafikkort hvis du har et PCI-e-kort nu - der findes ikke kort til PCI-e der ikke kan PS 1.3.

Med mindre du allerede har købt et nyt, hvillket kort har du så nu, og har du installeret opdateret driver?
Avatar billede kasperinline Nybegynder
26. november 2007 - 11:24 #11
Ja pidgeot, jeg så godt din kommentar ang. PS 1.3 og problemet er sådan set, at det ikke kan køre PS 2.0 som nogle nyere spil kræver. Jeg har et Radeon X800... Det er sådan set stærkt nok, men mangler så bare PS 2.0..

Mvh. Kasper
Avatar billede sporally Nybegynder
27. november 2007 - 00:20 #12
Jeg kører XP men ska da ikk ku udelukke at jeg en gang i fremtiden kommer over til Vista. For nu ska det bare være XP indtil flere spil og programmer blir kombatibel med Vista. Men der er under 100kr. i forskel mellem de to kort. Er 100 kr. ikk godt givet ud for DX10 fremfor DX9? Jeg vil gerne have et der er så fremtidssikret som muligt. Hvilket af de to kort synes i er det bedste?
Avatar billede sporally Nybegynder
27. november 2007 - 00:22 #13
Glemte lige at sige at jeg lige ska tjekke om mit GFX kort er onboard eller ej. Og hvis så jeg fortæller hvilket bundkort jeg har, så håber jeg på at i kan fortælle mig om det ka køre et af de to GFX kort i har nævnt eller om i så kan fortælle mig hvilket GFX kort jeg så ka gå ud og købe.
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. november 2007 - 11:47 #14
skal lige vide hvilket bundkort du har for tror du skal have et AGP kort
Avatar billede gfp Nybegynder
28. november 2007 - 13:59 #15
Hej,

Jeg sidder med præcis det samme problem som Sporally. Aner mildest talt INTET om computere, så er helt på bar bund her :) Kan jeg downloade noget, der får skidtet til at fungere? Eller skal min bærbare indleveres til reperation for at få installeret et nyt grafik-kort? Jeg har en gericom hummer bærbar med windows xp. Under enhedshåndtering kan jeg se at mit skærmkort er Intel(R)82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller - er det det samme som mit grafikkort? Som I nok kan høre, er jeg ingen ørn til det her, så vil være meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få her. Vil selvfølgelig også gerne honorere med masser af points for hjælpen. :)
På forhånd tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. november 2007 - 15:37 #16
gfp - du har en bærbar med onboard GFX kort. Det er ikke til meget andet end 7 kabale. Du kan ikke skifte GFX kort i en bærbar, så du skal have ny, desværre
Avatar billede sporally Nybegynder
02. december 2007 - 16:50 #17
Sidder med en manual til mit bundkort, og der står Asrock K7S41 / K7S41GX - ved ikk hvilken en af dem det er.. Ved desværre ikk om det er et onboard kort jeg har i eller ej.. Jeg mener ikk det er vildt mange år siden jeg fik mit bundkort i, men GFX kortet er rimelig gammelt jo, så det må næsten ikk være onboard.. Hvilket GFX kort til omkring 1000kr. vil i foreslå? Nu er det jo ved at være jul, og hvis der ska være chancer for at jeg får det i gave ska det være et billigere et til nogle få 100kr. Er det til at få kort i den prisklasse, og er de noget ved? I så fald, hvilket et vil i foreslå mig?
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. december 2007 - 11:59 #18
Avatar billede sporally Nybegynder
06. december 2007 - 22:05 #19
Takker, det ku være den var den jeg sku ha - har ikk meget viden om såen nogle GFX-kort, men har da hørt om RADEON :-) Og det har også det der PixelShader 1.3 som Settlers f.eks. sku bruge? Findes der noget i den billigere prisklasse hvis nu der var nogen der fik lyst til at gi mig det i gave? Måske til 500kr. eller derunder? Kender ikk rigtig til udsvingningerne i priserne på såen nogle kort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. december 2007 - 00:47 #20
Avatar billede sporally Nybegynder
08. december 2007 - 16:39 #21
OK. Mange tak for hjælpen. Og du er sikker på at den har PixelShader 1.3 og jeg dermed ka køre den nye Settlers?

Vil du indlægge et svar hvis du vil ha pointene?
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. december 2007 - 21:32 #22
yes det har det der skal til :)
Avatar billede sporally Nybegynder
09. december 2007 - 19:19 #23
OK, og så regner jeg med det ka køre PixelShader 1.3 ;-)
Avatar billede mortentafdrup Nybegynder
29. december 2008 - 12:47 #24
Hej, jeg har samme problem som nogle af de andre her i forumet, idet at jeg ikke har Pixelshater 1.3.
Jeg kan forstå at jeg bliver nød til at invistere i et nyt grafik kort. Nu er det sådan at min stefar har et aflagt ATI 9000 128mb DDR DVI+TV kort liggende som jeg kan bruge...
men jeg kan ikke finde ud at om det har pixelshater 1.3??
har kigget på flere hjemmesider, men kan ikke finde tilstrækkelig information på kortet?
Avatar billede sporally Nybegynder
11. januar 2009 - 20:06 #25
Tror du ska starte en ny tråd hvis du skal have svar på denne... Ser ud til alle andre betragter denne tråd som død..