Avatar billede mf Nybegynder
17. november 2007 - 12:24 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problem med update

Jeg ville lige installere et spil men så kom der en meddelelse om at; "Der kunne ikke opnås adgang til Windows Installer......" Jeg ville så prøve med en opdatering men efter genstart kunne jeg ikke længere se min netværksforbindelse(nettet virker) og ikonet for forbindelsen i systray er væk.

Når jeg så prøver med en ny Microsoft Update får jeg flg. meddelelse:

  Filer, der kræves for at bruge Windows Update, er ikke registreret eller installeret på computeren længere. Sådan fortsætter du:

1:Registrer eller installer filerne igen for mig (Anbefales)
2:Giv mig mulighed for at læse om flere trin, der muligvis kræves for at løse problemet

Jeg vælger den første og kommer til der hvor jeg vælger hurtig inst. men kommer så bare tilbage igen

HP Pavilion
Win XP
IE 7

Hvad kan jeg have gjort forkert og hvodan retter jeg det ??
Avatar billede hcma Novice
17. november 2007 - 12:41 #1
lidt inspiration her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13    (kig først på punkt R:)
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2007 - 12:43 #2
Det nemmeste og hurtigste, er nok at lave en systemgendannelse først og derefter fejlsøge / rydde op inden der forsøges igen.

Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.

http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13

Kør en tur med dette:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Disk-defragmentering: (køres først når du har lavet ovenstående)
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge det drev man ønsker at defragmentere. Afhængigt af Windows version er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap hvor der står Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort, og om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet
Avatar billede mf Nybegynder
17. november 2007 - 21:15 #3
Nu har jeg prøvet det foreslåede undtagen systemgendannelse da de punkter der var der i går nu er væk??? Jeg har heller ikke defragmenteret da jeg gjorde det onsdag.

Der er også stadig problemer med netværksforbindelsen. Når jeg vil se forbindelsen skriver den: Mappen Netværksforbindelser kunne ikke hente listen over netværkskort på computeren. Kontroller, at tjenesten Network Connections er aktiveret og kører.

Så vidt jeg kan se i tjenester kører den allerede
Avatar billede hcma Novice
17. november 2007 - 22:55 #4
1. prøv at fjerne netværkskortet i enhedshåndteringen, og lad systemet findet det igen ved genstart.
2. check om kortet sidder rigtigt
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 10:30 #5
Der er 4 punkter i systemgendannelse men de virker åbenbart ikke.
Jeg fjernet og installeret netværkskort men nu er der slet ikke hul igennem og sidder nu ved en gammel pc.
Har renset med spybot s&d men det gav kun lidt mere plads.
Når jeg åbner IE kan jeg køre diagnosticering men den skriver så at den ikke kan genkende netværkskortet.
Det er en bærbar med indbygget trådløs så kortet kan vel ikke sidde forkert...
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2007 - 11:33 #6
http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)  (kan være på disketter, hvis nødvendig)
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 12:31 #7
ingen af programmerne har nogen effekt, men i lspfix skal jeg der vælge at fjerne de linjer der står inden jeg trykker på finsh?
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2007 - 13:01 #8
Nej, du skal ikke vælge nogle af de linier (Keep)
Du skal kun sætte flueben i "I know what I am doing" klik på på knappen finish
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 13:19 #9
Det var sådan jeg gjorde uden nogen effekt. Kan stadig ikke komme på nettet og maskinen har det med at "hænge" sig ind imellem
Avatar billede hcma Novice
18. november 2007 - 13:49 #10
var det efter install af sp2 du ikke kunne komme på nettet ?
hvis ja:
Download en patch fra MS som kan genskabe din LAN-forbindelse til internettet, hvis den røg:
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 14:48 #11
Nej sp2 har været på fra starten men jeg prøvede nu alligevel hvis nu....
men det er stadig det samme
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 19:10 #12
Tja nu er der så det i det at den godt kan gå på nettet med kabel men stadig ikke trådløst (som den skal)
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 19:15 #13
men microsoft update virker på samme måde og jeg kan stadig ikke se min forbindelse nogen steder
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 20:38 #14
jeg prøver at opdatere det trådløse netkort hos hp, men ved inst. får jeg
flg. fejl: Installationsprogrammet kunne ikke startes. RPC-serveren er ikke til rådighed.
og når jeg prøver med Wireless Assistant skriver den: Fejlnummer:0x80040707. Beskrivelse: DLL-funktionskaldet gik ned: HPQNT.hpqIsHpFamily. Installationen afsluttes....
Avatar billede suzyam Nybegynder
18. november 2007 - 21:43 #15
Den der med ikonet i systray. Kontrolpanel<netværksforbindelser<H-klik  netværkskort< Egenskaber< Flueben  " vis ikon på proceslinien .....
Det kan jo også være at netkortet er deaktiveret.
Avatar billede mf Nybegynder
18. november 2007 - 21:51 #16
Der er jo bare ingenting i netværksforbindelser så det bliver lidt svært.
Begge netværkskort er aktive (trådløst og kablet)
Avatar billede mf Nybegynder
20. november 2007 - 20:22 #17
Har prøvet med en anden pc med trådløst og den virker, så det er da ikke i router eller forbindelse der er prob.
Kan det være bios der er gået i stykker? Eller er der andre forslag??
Avatar billede mf Nybegynder
20. november 2007 - 20:24 #18
ps. når jeg starter computeren kan den finde på ikke at reagere på noget andet end ctrl-alt-del. Når jeg så afslutter explorer.exe og starter den igen virker windows igen men stadig ingen trådløs forb. eller synligt netværk ...
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 20:35 #19
Det lyder mærkeligt, jeg ved ikke lige hvad vi kan prøve, men har du har din Win. cd, så prøv at udføre en Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Avatar billede mf Nybegynder
20. november 2007 - 20:43 #20
Har prøvet sfc, men den fandt ingen problemer.
Der fulgte ingen cd med i købet kun muligheden for at lave et sæt genskabelses dvd'er men jeg vil helst ikke starte på bar bund.
Jeg har lige flashet bios med update fra HP men det er stadig det samme
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 21:04 #21
Har du rød/gule udråbstegn her ?
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Avatar billede mf Nybegynder
20. november 2007 - 21:26 #22
nej ingen fejlmeldiger her ellers var det jo for nemt :-)
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2007 - 21:44 #23
Ja, men nogen gange bliver det overset ;-)
Har ikke lige andet at tilbyde pt.
Avatar billede mf Nybegynder
21. november 2007 - 20:56 #24
Nu sker der noget....jeg søgte lidt og fandt dette spm.http://www.eksperten.dk/spm/723740 lidt det samme problem og nu har jeg netværksforbindelser at se på og ikon i systray. PC'en fryser ikke som før, men jeg kan bare ikke komme på nettet med det trådløse. Den kan godt finde routeren og signalet er godt men ingen forbindelse
Router: Netgear wgr614 v6
Avatar billede mf Nybegynder
21. november 2007 - 23:00 #25
Jeg var inde i egenskaber for trådløs forb. og installerede protokollen Microsoft TCP/IP ver 6. Nu kan jeg komme på nettet med trådløs men forbindelsen er lidt ustabil. Flere gange kommer den med at der er ingen eller dårlig forb. Hvordan gør jeg den stabil igen?
Avatar billede mf Nybegynder
23. november 2007 - 13:44 #26
Nå nu lader det da til at det kører som det skal. Jeg takker for assistance selvom det ikke var det der hjalp.
Avatar billede mf Nybegynder
23. november 2007 - 13:56 #27
Der er dog stadig problemer med windows update og div installationer, men det må blive i et andet spm.....