Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
16. november 2007 - 00:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding med CC's Zyxel P-660R-D1

Hejsa allesammen.

Jeg sidder med det problem at jeg simpelthen ikke kan få lov at forwarde porte igennem min Zyxel router. Jeg er ikke helt 100 på hvordan jeg bærer mig ad, men har forsøgt mig med en del efterhånden.

Hvis jeg kigger i min cmd prompt har jeg en ip der hedder:
Som jeg skriver i NAT -> Port forwarding -> Default Server. Herefter tilføjer jeg porte, som jeg giver server IP adress:

Hvor vidt det er korrekt er jeg ikke helt sikker på, men har forsøgt en del alternativer nu.

Er det nødvendigt at lave sig en static IP adress under WAN, og hvis ja hvilken? Det har jeg nemlig prøvet, hvilket resultere i at min forbindelse dør.

Skal jeg skrive noget ind i min Internet protokol måske?

Jeg håber der er nogen som er villige til at komme med nogle svar til, hvad det er jeg gør forkert her.
Avatar billede wichcon Nybegynder
16. november 2007 - 01:39 #1
Hej Buzzlightbeer

For at portforwarde ved Cybercity skal du gøre følgende:
Åben internet explore og skriv http://10.0.0.1:2033 i adresse linien.
På logonsiten logger du på med dit Cybercity password. I menuen vælger du
advance setup -> NAT ->SUA Only -> edit details og ud for nr 1 hvor der står all ports erstatter du 0.0.0.0 med 10.0.0.2
Og nu er  díne porte forwardet

Mvh
Thomas Wichmann
Avatar billede snowball Novice
16. november 2007 - 08:07 #2
Cybercity har en udmærket vejledning som du kan læse på nedenstående link:

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_d1/port_forwarding/vejledning/

wichcon: Din vejledning passer ikke til den nævnte router, og så er det jo lidt farligt bare at åbne op for alle porte ;)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
16. november 2007 - 08:44 #3
Det er præcis det jeg har prøvet, har også kigget på forward.com's guide. Men jeg har desværre stadig intet held med at få hul igennem til de forskellige porte.
Avatar billede marzman Nybegynder
16. november 2007 - 09:30 #4
måske du ikke har skrevet den rigtige IP eller du har glemt at sætte hak i "Active"
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
16. november 2007 - 09:53 #5
Tak for svarende so far.
Min IP er 10.0.0.2 iflg. cmd prompten, hvilket jeg har skrevet ind i routeren. Og der er hak i active.
Jeg er ved at tro at der må være noget andet som spiller ind her..
Avatar billede snowball Novice
16. november 2007 - 09:59 #6
Hvilke porte vil du åbne for, og hvordan tester du det?

Hvis du fra dit LAN vil teste det via din WAN IP, så skal NAT loopback være slået til i din router. Prøv om http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2 også virker på den router du har.
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
16. november 2007 - 10:17 #7
Bit torrent har en funktion der tester om der er hul igennem til en given port. Derudover har jeg forsøgt at kører VNC server på min stationære og VNC viewer på min laptop på samme linie, hvilket ikke har virket. Men det kunne jo sagtens skyldes det du nævner ovenfor. Det vil jeg lige teste i dag.
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
16. november 2007 - 10:26 #8
Der sidder desuden en almindelig 10/100 Netgear switch mellem router og comp, men det burde vel ikke gøre det store..?
Jeg kører med automatisk IP adresse i netkort opsætningen.

Windows firewallen er slået helt fra, i stedet kører jeg med Trend Micros antivirus + firewall.