Avatar billede marten123 Nybegynder
15. november 2007 - 09:47 Der er 5 kommentarer

select entire row

Hej,

Jeg vil code: activecell.entirerow.select
i række 15 OG KUN 15.
Mit problem er, at hvis jeg har celler i en kolonne der er merged, som strækker sig over række 15 (fx er G13 til G17 merged), så selecter den alle rækker fra 13 til 17...

er der en løsning på dette?

mvh
Marten
Avatar billede ladyhawke Novice
15. november 2007 - 10:09 #1
ikke umiddelbart en merged celle består af flere kolonner og da du beder om at vælge den celle (og hele rækken den tilhører), så må den nødvendigvis medtage alle kolonner en celle dækker, du kan ikke bare få en del af den (cellen er vel også merged af god grund)
Avatar billede ladyhawke Novice
15. november 2007 - 10:11 #2
ellers skal du vist ud i noget med at undersøge om en celle er merged og så lade være med at vælge dem, men det er vel ikke enn optimal løsning
Avatar billede marten123 Nybegynder
15. november 2007 - 10:36 #3
nej den celle jeg står i fx J15 er ikke merged, men hvis jeg vælger hele rækken for denne celle (J15) via shift+space, så markerer den række 13:17, da G13:G17 er merged. Jeg vil kun markere række 15
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
15. november 2007 - 11:07 #4
Eftersom cellen er merged vil de fire rækker være minimum for hvad du kan definere som "en række". Hvad skulle xl inkludere fra den mergede celle?

Havde det været den anden retning med horisontalt mergede celler, havde løsningen været at istedet for at merge celler at vælge "center across selection" under formattering. Denne mulighed findes dog ikke vertikalt i 2003, men det gør den måske i 2007 ... hvis du har den?

Måske desværre ikke rigtig en løsning

Hilsen Luffe
Avatar billede ladyhawke Novice
15. november 2007 - 11:09 #5
jeg forsøgte at indikere/skrive det samme som luffeladefoged, nemlig at excel ikke kan vide hvad den skal medtage af en merged cell, andet end det hele...