Avatar billede thykjaer Nybegynder
15. november 2007 - 00:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komplet formattering af Imac fra boot muligt?

Jeg har netop erhveret min første Mac computer en Imac 2,4 Ghz med Leopard software. Jeg ønskede at lave en partition til windows via boot camp. Imidlertid blev computeren genopstartet med windows installations cd'en i uden at boot camp var færdigkørt. Jeg kan nu ikke få mac'en til at reagerer uanset havd jeg gør når jeg genopstarter. Med andre ord ligger win. og Leopard installeret oven i hinanden!! Er der en måde hvorpå jeg kan formatere HD'en komplet fra boot/genopstart og herefter genindstallere Mac software fra bunden af igen? Jeg har forsøgt at boot med installations OS X installations cd'en i samtidig med "C" holdes nede. Intet sker. Håber at nogen kan være behjælpelig.
Mikkel
Avatar billede egonspock Seniormester
15. november 2007 - 01:29 #1
uf. Hvis du ikke kan få den til at starte fra CD'en ved at holde C-tasten nede i et godt stykke tid er gode råd dyre. Jeg ville nok forsøge med at resette PRAM'men ved at holde æble-alt-p-r-tasterne nede ved opstart og se om man ikke kunne få den til at bonge nogle gange og derefter se om det kunne lykkes at starte.
Avatar billede thykjaer Nybegynder
15. november 2007 - 09:58 #2
Hej Egonsponck
Tak for dit svar - jeg er på temmelig dybt vand her (ligesom min kæreste er relativt utilfreds med at det lykkedes mig at få en ny computer til at gå fuldstændigt ned et par timer efter vi havde fået den leveret :-)
Jeg vil prøve det du foreslår. Med alvorlig fare for en fejl 40 - den tast du kalder "æble" er det "cmd"? Der findes ikke en æbletast på mit tasteur i traditionel forstand. Jeg har nu forsøgt dit forslag et par gange og resultatet er desværre nedslående - ved opstart går skærmen i hvidt uanset hvad jeg holder nede. Den genopstarter dog ved at holde cmd-alt-p-r nede ved opstart.
Avatar billede egonspock Seniormester
15. november 2007 - 12:11 #3
uf, det er rigtigt grimt. Jeg bliver helt glad for ikke at have Windows på nogle af mine Macs ;-) - men spøg tilside. Hvis maskinen er helt ny har du 90 dages gratis telefonsupport fra Apple. Der ville jeg nok gå hen i første omgang. Jeg kan en håndfuld kneb til, men der skal man helst være i computerafstand for at vide hvad der sker, og så er en telefonsupport nok nemmere. Du skal formentlig have nulstillet firmwaren. Jeg har desuden lidt travlt, så prøv lige Apple først, men kom endelig igen, skulle det ikke være nok.
Avatar billede thykjaer Nybegynder
15. november 2007 - 17:41 #4
Hej igen,
Lige for at følge op. Jeg kontaktede Apple support og forklarede dem mit problem. Supporteren bad mig følge din foreslåede fremgangsmåde med at genopstarte samtidig med at "c" holdes nede. Efterfølgende prøvede vi med "ALT" og "SHIFT". Intede skete. Supporteren mente ikke at dette burde kunne ske og bad mig hænge på mens han talte med en overordnet. Apple besluttede herefter at sende mig en helt ny computer og tage den anden retur. Super service!!! Jeg blev ovenikøbet skubbet forrest i køen for levering(der er åbenbart restordre på 24") fordi de fandt det vigtigt, at kunderne der havde fået leveret en Apple produkt, havde en god oplevelse med produktet. Jeg har sjældent oplevet så god en service - endnu en rigtig god gtund til at købe Mac, og det kan anbefales at gøre det gennem Apple online appelstore.
Men tak for dine råd Egonspock
Avatar billede egonspock Seniormester
15. november 2007 - 20:14 #5
Det var da supersejt, og jeg håber at din næste maskine må te sig bedre. Det er rart, når man engang imellem kan stole på at 90 dages telefonsupport også betyder reel support :-)