Avatar billede micpet Nybegynder
14. november 2007 - 21:50 Der er 11 kommentarer

"Død" pc

Hey eksperter..

Sidder med en nysamlet PC der har virket fint et par gange, men nu vil den ikke starte.

Når man trykker på tændknappen begynder blæseren at kører og der kommer lys i LAN porten.

RAM og harddisk er testet på anden pc og virker fint.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede gartner76 Nybegynder
15. november 2007 - 10:28 #1
-Når du åbner den og kigge inden i den - er der så nogle små lamper på selve bundkortet der lyser ?
-Er det efter du har haft den åbnet at den ikke virker igen ?
-kommer der overhovdet nogle bip lyde fra den når du tænder den ?

Gartner76
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
15. november 2007 - 12:30 #2
prøv og teste din PSU i en anden maskine.
Avatar billede micpet Nybegynder
16. november 2007 - 09:24 #3
Hej igen.
Hører lige med at PC'en lige har fået skiftet bundkort, men som sagt fungerede den et par gange før den nu altså ikke vil starte.

Gartner: PC'en har kommet med 2 bib når man tænder den, det gør den ikke nu. Der er ingen lampe inden i der kan lyse.

Scubakken: Den PSU der sidder i nu er på 350W kan det være fordi det er for lidt? Den burde jo virke ellers ville blæserne og LAN porten vel ikke gå igang?

Tak for jeres kommentar!
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2007 - 09:38 #4
Det kan godt være at der ikke er nok i en 350w PSU. Har du også sat et nyt grafikkourt i?

Er bundkortet monteret korrekt...her tænker jeg primært på om det kan have eller har kontakt med cabinettet? Jeg har før monteret nyt bundkort, og har haft sat det forkert, og brændt det af :)
Avatar billede micpet Nybegynder
16. november 2007 - 13:04 #5
Der er intet grafikkort i, der bruges bare onboard. Vil da mene det er monteret korrekt, for det har jo virket. Kan da prøve at pille det ud og sætte det hele i, igen.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2007 - 13:08 #6
har du prøvet at pille din (e) HDD fra? Faktisk vill ejeg prøve at pille samtlige enheder fra på bundkortet, og så boote op. Tilslutte en enhed, og så boote op igen....sådan bliver du ved indtil du får din fejl. Det vil sige at den sidst tilsluttede enhed er fejlkilden. Hvis du slet ikke kan boote op kun på bundkortet...så kan jeg kun se at det kan være din PSU...eller dit bundkort.
Avatar billede micpet Nybegynder
16. november 2007 - 13:19 #7
Ok, men der SKAL vel være Ram og harddisk for at den kan boote op? Eller kan det lade sig gøre bare uden noget sat til?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2007 - 13:41 #8
Der skal bare være strøm på bundkortet...så kan du boote
Avatar billede smitten1 Nybegynder
16. november 2007 - 13:45 #9
den vil nok også gerne have noget ram, som minimum
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. november 2007 - 16:37 #10
nej det behøver den ikke.
Avatar billede smitten1 Nybegynder
18. november 2007 - 11:22 #11
bios vil som regel gerne pakke sig selv ud, det kan kun se, hvis der er ram til stede