Avatar billede jakobgt Nybegynder
11. november 2007 - 19:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reset bios på Zepto Znote 6615WD

Hej,

Jeg kunne ikke få mit netkort til at virke på min Zepto Znote 6615WD bærbar og jeg var derfor inde i Bios og undersøge indstillingerne for dette netkort. Derinde ændrede jeg så en enkelt indstilling for netkortet for at se om det fik det til at virke. Da jeg så genstartede computeren hang computeren ved opstart. (Den kommer igennem ca. 80% af opstartsfasen). Jeg kan ikke komme ind i bios'en og ændre indstillingen tilbage, for selvom jeg trykker F2 for at komme ind i bios, så stopper den stadigvæk ved de 80%.
Nogen der har nogle forslag til at resette bios'en eller blot komme ind i bios'en?

Mvh Jakob
Avatar billede larsholm Nybegynder
13. november 2007 - 10:50 #1
Har du ikke mulighed for komme ind til det batteri der sidder på MB? du kan evt. tag det ud og vente en 15-20 sek og så sætte det i igen så burde din bios være resat.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
05. marts 2008 - 02:19 #2
Nope, det kan ikke lade sig gøre. Batteriet er loddet på bundkortet. Det endte med at computeren måtte sendes ind til Zepto, for at få et nyt bundkort på.
Avatar billede hemberg Forsker
14. december 2009 - 16:24 #3
Fik du nogenside din zepto til at køre igen... Og hvordan. Jeg har samme problem...
Avatar billede jakobgt Nybegynder
14. december 2009 - 16:52 #4
Ja, men bundkortet skulle skiftes af Zepto.
Avatar billede hemberg Forsker
14. december 2009 - 17:13 #5
Super.....Og som bekendt er firmaet lukket.... Du skulle vel ikke helt tilfældigt have en biosopdatering liggende. Nu fryser maskinen under opstart. Og den ligge med en version 1.07. Jeg vil prøve at flashe bios til 1.09 som er den seneste (brugbare). Eller bare noget andet som kan nulstille den.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
14. december 2009 - 17:27 #6
Hmm, nej desværre. Det var ikke min egen pc og jeg har ikke adgang til den længere. Tror du ikke den ligger på nettet et eller andet sted?
Avatar billede hemberg Forsker
14. december 2009 - 17:32 #7
Har ledt overalt......Hvis jeg bare jeg havde et nummer på bios'en eller noget.
Avatar billede cwinn Nybegynder
10. januar 2010 - 21:50 #8
Og jeg har så lavet samme nummer, bare med mit CD-rom drev, maskinen opfører sig på samme måde som hemberg beskriver, kan sgu ikke passe at computeren er færdig på en enkelt bios update?
Avatar billede hemberg Forsker
10. januar 2010 - 22:30 #9
Hmmm, tror guddødemig vi har fået fat i en slags maddagsmaskine. Anymays... Jeg nægter at gi' op. Mit næste tiltag er at hive batteriet ud af maskinen i håb om at biosbatteriet løber tør for strøm. Måske kan det virke idet bios jo så skulle loade default indstillingerne. Hvad gør i?? Nogle gode ideer eller andre der har en lille flash bios update liggende. Min PM er phhemberg@gmail.com hivs nogle får gode ideer.
Avatar billede hemberg Forsker
10. januar 2010 - 22:38 #10
HURRA....HURRA. Tro der er håb for os. Har ledt alle vegne efter en bios update til det åndsvage stykke plasticskrammel. Men firmaet er jo som bekendt gået konkurs.. Har dog fundet denne side:

http://zepto.contigio.com/BIOS/Znote_6615WD.html

der ligger driver OG BIOS UPDATES og ved at trykke gentagne gange på f10 under opstart ser det ud til at jeg kan få lov til at loade fra en cd. Dog har jeg ikke meget forstand på at flashe biosen....Mangler lidt hjælp og lidt info...
Avatar billede cwinn Nybegynder
11. januar 2010 - 20:43 #11
hemberg! Jeg har gode nyheder !

Nægtede som dig at tage for gode varer at min Zepto skulle være færdig og tog ned til en total uautoriseret elektronikforretning på Nørrebro. Han skildte hele lortet af og kortsluttede polerne på bundkoretet og WUPTI, så kørte BIOS med default instillinger :)

Så det kan lade sig gøre at resette BIOS på en 6625WD.

Kostede forresten mig 400 bobs, urimeligt billigt synes jeg :)
Avatar billede hemberg Forsker
29. december 2010 - 07:26 #12
Sidste afsnit i sagaen om ZEPTO

Fik et fagfirma til at resette bios'en Kostede 800 spir. Alt virker nu.