Avatar billede optical Nybegynder
10. november 2007 - 15:43 Der er 6 kommentarer

Nybegynder Panic Mode

Hejsa :) jeg har sat en lille computer op til mit anlæg og mit fjernsyn. Den skal bare afspille film og musik (hvem havde troet det)

Jeg har sat den til hjemmenetværket og sat en FTP server op på den, så jeg let kan ligge musik/film over på den. Men den kører Windows 2000.

Det eneste netværksarbejde den egentlig skal lave er fra tid til anden VNC og så FTP serveren hele tiden. Jeg installerede Comodo Firewall, men jeg kunne overhovedet ikke få den til at godkende adgang fra VNC og FTP serveren og ikke andet. Enten blokerede den det hele, ellers ingenting...

Er der en bedre gratis Firewall i kan anbefale, og hjælpe mig med at konfigurere (til at lade VNC og FTP server få adgang til netværket og intet andet)? 200 point :O
Avatar billede langbein Nybegynder
13. november 2007 - 09:35 #1
Er det slik at din PC kjører Windows 2000 med Comodo firewall ?

Når det gjeler ftp, er det slik at du ønsker å kjøre en ftp server selv (på den samme pc som har Comodo) eller er det slik at du ønsker å kunne kople deg opp mot en ekstern ftp server ?

Hva med VNC, skal du kunne fjernstyre din egen PC utenfra, eller er det slik at du skal kjøre en vnc klient på din egen PC (slik at du kan kontrollere andre PC'er via VNC ?

Comodo kan helt sikkert klare oppgaven, det gjelder bare å få spesifisert den (oppgaven) godt nok. (Har ikke testet Comodo på Win 2000, bre på XP, men kommer til å gjøre det i løpet av den nærmeste framtid.)
Avatar billede optical Nybegynder
13. november 2007 - 23:43 #2
Er ikke lige 100 på hvad "slik" betyder:) Men jeg har sat en FTP server op på den lille computer, så jeg kan kaste musik ind på den som tiden går, fra computere koblet på hjemmenetværket. Og VNC skal også kun bruges på LAN, hvis jeg vil lave nogle ændringer som tiden går. Så jeg vil egentlig bare have blocket al anden trafik end lige dét.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. november 2007 - 10:18 #3
OK, vil forsøke å få tid til å teste ut med Win 2000 i løpet av den nærmeste framtid.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. november 2007 - 10:21 #4
Hvis du forresten legger navnet på ftp serveren så kan jeg teste den også.

(Comodo utfører 2 typer firewalling, en type relatert til pakker, ip og porter og en annen i forhold til den enkelte prosess eller applikasjon som kjører på pc'en.)
Avatar billede optical Nybegynder
15. november 2007 - 00:13 #5
bruger bulletproof ftp server og Real VNC
Avatar billede langbein Nybegynder
02. december 2007 - 19:58 #6
Beklager - hadde glemt vekk denne - skal forsøke å få testet ut.