Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Farver i diagrammer

Jeg skal bruge et ganske almindeligt søjlediagram, som viser forskellige karakterer i et projekt.

Hvis karakteren er under 60%, så skal søjlen være rød - ellers blå.

Jeg har prøvet mange ting, men uden held. Er der nogen, som har et forslag?

På forhånd tak...
Barin
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:18 #1
noget al dette du mener :

http://pmexcelent.dk/ColorGraf.xls
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:24 #2
Det kunne nok måske bruges, men det var nu tanken at hele søjlen skulle være rød hvis værdien var under 60 og hele søjlen skulle være blå, hvis værdien var 60 eller derover...
Bortset fra det er det jo et nydeligt eksempel...
Har du også et eksempel på "mit" problem??? :-)
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:25 #3
ja på den anden fane
skal blot rette til % og ikke heltal som eks.
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:27 #4
Hvis man så bare kunne læse og ikke var så utålmodig... Der var jo to ark i eksemplet...

Det er jo ikke bare noget à la det jeg skal bruge, det er PRÆCIS det jeg skal bruge.

100 points din retning, hvis du kyler et svar...

1000 tak!

Barin
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:31 #5
ok har oploadet en der passer lidt bedre (røg/blå)

http:/pmexcelent.dk/ColorGraf2.xls
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:32 #6
ups manglede et /  prøv :

http://pmexcelent.dk/ColorGraf2.xls
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:47 #7
Pointsene er dine, men jeg synes at jeg har lidt problemer med at overføre det til mit eget regneark. Jeg har overført koden til mit eget ark, og jeg kan regne ud, at jeg skal ændre referencerne til de celler, hvor mine data står, men jeg mangler noget, for det virker ikke... Hvad gør jeg galt?
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:51 #8
koden skal ind i arkets kodemodul
højreklik på arkfane, vis programkode, indsæt kode
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 15:53 #9
det kan også skyldes at din graf hedder noget andet end "Diagram 1"
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:53 #10
Det har jeg allerede gjort, men er der andre ting som skal rettes?

Referencer - tror jeg at jeg har rettet...

Filnavn - tror jeg at jeg har rettet...

Men mangler der andet?
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 15:56 #11
F.eks. når jeg klikker på diagrammet for at redigere det, så fortæller Excel mig, at

ColorGraf[1].xls er låst mod redigering.

Der må ligge andre referencer et eller andet sted, som fører specifikt til dit regneark, men jeg synes ikke, at jeg kan finde dem?
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 16:00 #12
Hvor kan jeg se diagramnavnet?
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 16:05 #13
det lyder umiddelbart som om du har kopieret mit graf eks
til dit ark, jeg tror det er bedst hvis du opretter
et nyt i dit eget ark,

følgende kode viser evt. objektnavne herunder grafer

Sub grafnavn()
For t = 1 To ActiveSheet.ChartObjects.Count
MsgBox ("") & ActiveSheet.ChartObjects(t).Name
Next
End Sub
Avatar billede barin998dk Nybegynder
10. november 2007 - 16:07 #14
OK jeg prøver herfra...
Skal på arbejde nu, men ellers kan det være jeg skriver et nyt indlæg i morgen. Tak for hjælpen indtil nu... :-)
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2007 - 16:09 #15
ok
Avatar billede barin998dk Nybegynder
11. november 2007 - 09:00 #16
Hej excelent...
Jeg har siddet det meste af natten, men kan stadig ikke få det til at fungere.

Jeg ved, at jeg har kontakt med koden, for alle mine søjler er skiftet til at være røde - også de, der er over 60.
Da jeg rettede "et eller andet", blev de sidste 4 søjler blå - også de, der er under 60.
Desuden har jeg forsøgt i dit originale regneark at ændre nogle værdier for at se om søjlerne skifter farve, men så får jeg en Run-time error '9' (Sucscript out of range).
Min Office er på dansk, men vha. din udmærkede routine fra i går, får jeg at vide at mit diagram hedder "Chart 1". Kan det have noget med noget at gøre?
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2007 - 10:55 #17
har du mulighed for at sende filen så var det nok det nemmeste

ellers guider jeg dig igennem her på tråden
Avatar billede barin998dk Nybegynder
11. november 2007 - 11:06 #18
Jeg kan sagtens sende filen. Har du en adr.?

Der er tre diagrammer, som man skal gøre det her med.

Det BURDE være nok med den første, for så kan jeg vel selv klare de andre, hvis det kommer til at virke. :-) (Det håber jeg da.)
Jeg tror det er en lille dum ting, som jeg ikke kan overskue som er gal.

Tusind tak for din hjælp!
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2007 - 11:10 #19
ok send til
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2007 - 12:27 #20
ok fil retur
er først hjemme igen senere på dagen
men send en mail hvis der er noget