Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 13:59 Der er 8 kommentarer

Hjælp til Laptop og Windows XP install

Hejsa, nu går jeg snart helt ned.. :-( Har fået æren af at lave en HP laptop for min ven, men har problemer med install, der lige pt Windows Vista på, Det skal laves om til XP. Men laptop'en skal åbenbart have sata install drivers, det meget fedt, har læst og læst på www.hp.com Men uden held

Har fundet driverne, Men nu kommer der bare fejl der hvor jeg skal indlæse driverne, og har på fornemmelsen at jeg ikke bruger den rigtige driver.

Ville høre om i evt kunne hjælpe mig. inden jeg dør lidt..

Her lidt info omkring laptopen

HP DV6000 Serie
DV6570eo
8600GT 128mb Ram
T7300 2.0ghz

Hvis nogen kunne hjælpe ville det være super...

(lige et spørgsmål, kan det være min adisk som er defekt? den er taget fra et abit bundkort, hvor den har abit std drivers til nemlig det samme sata install drivers.. Men har slettet dem og lavet den disk som HP.com siger. men der må være nogle forskellige drivere på hp.com for den jeg har nu virker ikke.. man kan også lave en windows xp cd med det på, men det dur jeg ikke til :(

Hjæææææææææææææææææææææælp

/soukz :w00t:
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 14:27 #1
1- Kom på BIOS --> advenced --> harddisk --> og sæt det til Lagacy
Hvis det ikke hjælper skal du slipstreame din xp (læs vejledningen) og det er ret nemt.
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 14:41 #2
Hejsa.. Det kan man ikke i min bios.. det er det jeg ikke forstår :/
Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 14:53 #3
RIS (Remote Installation Services)

  1.
      Download the latest “Intel Matrix Storage Manager” driver After downloading the “Intel Matrix Storage Manager” create one folder named Sata and copy the iata61_enu.exe which you just downloaded from above mentioned link. Intel Matrix Storage Manager includes SATA controller driver also
  2.
      Use following command to extract the driver files:
      c:\sata\ iata61_enu.exe -a -a -pc:\sata
      When run, the installation process begins; simply click through the dialogs as prompted. This will not install the driver, it will only extract the driver files to <c:\sata>. After the extraction is completed, the driver files can be found in <c:\sata\Driver>.
  3.
      Copy the extracted files to the RIS distribution point (on the RIS server):
      RemoteInstall\Setup<Language>\Images\<Dir_Name>\i386
  4.
      Copy the same files to:
      RemoteInstall\Setup<Language>\Images\<Dir_Name>\$oem$\$1\drivers\sata
  5.
      Open the RemoteInstall\Setup<Language>\Images\<Dir_Name>\i386\txtsetup.sif file with notepad, and add the following lines to the sections noted (section names are in brackets):
  6.
      Save the file and exit notepad.
  7.
      Open the Remote Install\Setup\<Language>\Images\<Dir_Name>\i386\templates\ristndrd.sif file with notepad, and under the section [Unattended] add the following lines:
  8.
      Save the file and exit notepad.
  9.
      Finally, to complete the process, stop and restart the BINL service on the RIS server as follows:
      Go to a command prompt and type net stop binlsvc and press Enter. Then type net start binlsvc and press Enter.

The RIS installation point has now been updated with the SATA driver.

Det her er fundet hos hp.com men har ingen ide til hvor jeg skal hente de Intel Matrix  driver ting..
Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 14:55 #4
Ville jeg kunne bruge dette til den danske guide??

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00758583.gif
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 14:58 #5
Den hurtigste måde er at ringe til HP 70 11 77 00. for det er et problem som de rigtig godt kender.
Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 15:01 #6
Kanon prøver lige at ringe ind til dem :)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
09. november 2007 - 20:25 #7
De yder ikke support hvis man vil have xp installeret :(
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 20:55 #8
OK. vi tager det herfra. hvilke valg muligheder har du når du kommer i bios og advanced og harddisk?