Avatar billede neverwho Nybegynder
07. november 2007 - 14:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007 verdana str 10 som standard

Jeg har 30 computere på et domæne som skal bruge Verdana str. 10 i Excel 2007, jeg kan ikke finde nogen løsning i Active Directory eller i at lave en template og lægge den i Excel\XLSTART mappen.
Hvis jeg derimod laver et alm. Excel dokument og lægger i XLSTART så åbner den dette, men det er ikke en holdbar løsning, da den gerne som standard når man åbner Excel skulle bruge Verdana str. 10.

Jeg har lavet et tema der bruger Verdana, men kan ikke justerer størrelsen, og kan ikke få temaet til at blive brugt som standard.
Avatar billede panebb Novice
07. november 2007 - 14:34 #1
office-knappen
excel-indstillinger
skrifttype / størrelse
Avatar billede neverwho Nybegynder
07. november 2007 - 14:56 #2
takker, men ved du så også om man kan generaliserer dette? altså via AD smide denne indstilling ud til alle 30 brugerer på een gang?
Avatar billede panebb Novice
07. november 2007 - 15:14 #3
no - desværre
Avatar billede ladyhawke Novice
07. november 2007 - 15:49 #4
det kan man nu godt tror jeg, det kræver bare at du laver og afvikler en makro e.l. som udfører opgaven
Avatar billede panebb Novice
07. november 2007 - 16:07 #5
jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre - jeg ved bare ikke hvordan :-(
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. november 2007 - 21:33 #6
Hvis det hjælper dig noget, så er nøglen i registreringsbasen følgende:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel\Options

Værdien = Verdana,10
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. november 2007 - 21:35 #7
Ups - glemte lige...

Name=Font
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 07:58 #8
man kan lave en registreringsdatabase opdatering med en bat fil og den burde rimelig nemt kunne distribueres
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 07:59 #9
Avatar billede neverwho Nybegynder
14. november 2007 - 13:07 #10
jeg beklager det sene svar :) i skal alle have mange tak :)