Avatar billede a40kjo Nybegynder
11. juni 2001 - 12:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PRINTERE

Problemer med Printer:
Printserver: Windows 2000 advanced server (uden ads)
Klient OS: Windows 2000 pro
Printere: Diverse hp-printere med HPjetdirect printbokse, installeret med tcpip port på printserveren. (lpr-port også afprøvet).
Netværk: Rent TCPIP
Jeg har et problem på vores netværk, med udskrift til HP895cxi, HP990CXI og diverse andre printere.
Problemet er at når brugerne printer ud sker der ingenting. Når jeg kigger i printkøen på serveren, står der ud for jobbet: printing - Printer error or busy. Men jeg har lagt mærke til at de gange hvor deres udskrift bliver printet, står denne besked også.

Et andet problem, som jeg tror hænger sammen med ovenstående, er at nå man vælger én af disse printere i f.eks. word låser programmet fuldstændigt i ca 30-45 sek. og først da kan man vælge udskriv.

Nogen gode ideer, har prøvet hos HP, men efter at have været forbi en dansker, en normand, en svensker, en hollænder og til sidst en amerikaner, som stammede fra polen, fik jeg at vide at de ikke kendte dette problem. Dog blev jeg gelejdet rundt i et utal af løsninger, som ikke virkede.

På forhånd tak

Avatar billede arlu Nybegynder
11. juni 2001 - 13:54 #1
Hvis du bruger Jetdirect printerporten, skal du installerer diverse HP printere som LOKALE printere på alle maskiner.
Avatar billede a40kjo Nybegynder
11. juni 2001 - 14:08 #2
Dette virker fint på de fleste printere, men ikke alle. Desuden er temmelig usmart at folk ikke bruger en fælles printerkø.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. juni 2001 - 15:59 #3
er du 100% sikker på at du har de rigtige drivere?
Avatar billede a40kjo Nybegynder
12. juni 2001 - 00:30 #4
driverne er ifølge hp korrekte
Avatar billede arlu Nybegynder
12. juni 2001 - 15:27 #5
Det var ment som et svar
Avatar billede a40kjo Nybegynder
12. juni 2001 - 19:01 #6
arlu>> Den løsning kendte jeg godt, og den godkender jeg ikke.
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. juni 2001 - 21:35 #7
Hvad er der galt med den???
Det virker netværksprintere selv om de er indstalleret som lokale.
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. juni 2001 - 23:06 #8
Har du fået kolde fødder????

Giv \"arlu\" hans point, da hans løsning er rigtig.
Avatar billede a40kjo Nybegynder
13. juli 2001 - 09:06 #9
john Doe >> Har du nogensinde prøvet at have 20-30 brugere tilsluttet til en printer vha. lokal tcpip-port? Problemet er at hvis én har en fejltransmission, kan jeg ikke umiddlebart se hvilken maksine/bruger det er. Derfor er nødvendigt at gå fra maskine til maskine for at finde den bruger/pc, der blokerer printeren. Hvis det var vha. at en printserver (win2k) skulle jeg blot kigge i køen på denne.
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. juli 2001 - 23:09 #10
Det er fordi du IKKE ved hvad du taler om.

Når du installerer en HP Jetdirect port, installerer du dine printere som OM det er lokale printerer.

Disse printerer vil stadig KØRER som netværksprinterer med fælles printkø.

Når de er indstalleret som lokal printer på alle maskiner, fungerer de hurtigerer, men til samme fælles printkø. INGEN maskine/bruger kan forhindre andre i at bruge printeren. Ud fra din sidste kommetar, kan man kun udlede at du slet ikke ved hvad det er du arbejder med!!!!!!!

Skulle det endelig være, så kan du administrerer din printer fra den maskine hvor du installerer dit Jetdirect administrationsprogram.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 16:40 #11
Jeg ved ikke om problemet stadig er aktuelt, men jeg forstår problematikken med printerkøerne. De folk der foreslår lokal installation har aldrig prøvet at administrere et større netværk!

Dit problem er garanteret BIDIRECTIONAL KOMMUNIKATION.

Printerdriverne prøver at hente status på printeren, men LPR er UNIDIRECTIONAL (send only).

Du skal derfor gå på HP's hjemmeside og søge under DISABLE BIDIRECTIONAL.

Et andet godt tip er det her link:

http://demo.sitescape.com/forum/demo/dispatch.cgi/protocase/showFile/101588/d20010918073716/No/3.pdf

Håber det løste dit problem.
Avatar billede a40kjo Nybegynder
18. februar 2002 - 12:45 #12
Karlslund >> Tak for forståelsen for mit problem. Har afprøvet dit forslag, og dette har indtil nu virket på 2 ud af 3 printere. Derfor tak for løsningen (2/3):)
Avatar billede nico76 Nybegynder
30. april 2002 - 15:59 #13
Vil gerne pointere en ting.

Kan udemærket være du har været "forbi" HP - Men du ikke været forbi JetDirect a.k.a. netværkssupporten.

Og hvordan ved jeg det, jo jeg er den ENESTE Danske Tekniker på denne support og vores ENESTE Nordmand sidder bag mig. Du kunne evt. ligge dit ref. nummer her i tråden, så har jeg en mulghed for at tjekke op på din sag og evt. give dig et kald.

Mvh.

Nikolaj Brødbæk