Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 21:41 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

GeForce 8800 ULTRA

Hvis nu penge ikke var noget problem.. og man skulle have det bedste af det bedste. Super framerate i alle de nyeste spil f.eks Crysis.

Skulle man så købe dette her?

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=768%2DP2%2DE887%2DAR

Lige nu har jeg 8600GTS men det kan virkeligt slet ikke køre Crysis godt nok til mig.

Hvad siger i, nogle gode råd?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:01 #1
8600GTS er heller ikke ligefrem det bedste grafikkort :)

Du kan sammenligne det med 8800Ultra her:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=853&model2=854&chart=318

Er det et teoretisk spørgsmål eller står du for en udskiftning?
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:08 #2
Hmm ja det har jeg hørt, at det ikke er så godt :/ Troede bare virkeligt det var bedre og ville kunne køre, jeg har enda 2 af dem, og de kører SLI. Men de nyeste spil somsagt Crysis og World in Conflict f.eks kan jeg ikke køre fuldt ud.

Nej det er ikke teoretisk, jeg overvejer det - mest fordi jeg er træt af ikke at kunne spille det jeg vil optimalt - så nu skal jeg bare have det bedste overhovedet. Og det link jeg viste var også en overclocked version så vidt jeg har forstået.

Ville det være et dumt køb, jeg mener på længere sigt - kan det holde et par år endnu? hehe
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:16 #3
Den nye 8800GT kunne være et udmærket valg, hvis du kigger på pris/ydelse.

Men jeg ville nok lige vente lidt og se nogle anmeldelser af ATI's kommende HD3800.

Jeg ville personligt ikke bruge penge på et 8800Ultra kort, da jeg ikke mener, at du får nok ekstra ydelse ift. 8800GTX for pengene.

Men uanset hvad, så kræver det, at resten af dit HW også kan følge med.
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:23 #4
Jeg har en DELL XPS 710, men jeg går da ud fra man godt kan skifte delene uden det er købt hos dell.. ikke? Men jeg holder mig fra ATI, har dårlig erfaring med det.. så.

Har tjekket og den burde sagtens kunne køre det. Men ville jeg kunne mærke meget forskel hvis jeg f.eks købte et 8800GTX/Ultra? Der skal være merkant forskel jo..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:27 #5
Ja det vil du; men igen er det afhængig af resten af dit HW.

Hvad har du i din PC?
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:33 #6
Godt at høre :)

Det hele burde kunne ses her: http://www.stuppe-web.dk/report.htm

Hvis der er andet du skal vide så bare sig til.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:37 #7
Det ser udmærket ud.

Og går ud fra, at din psu er hæderlig?
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:39 #8
Nu virker jeg jo sikkert enormt dum, men hvad er PSU helt præcist? heh
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:41 #9
Der er ingen dumme spørgsmål herinde - kun dem, der ikke bliver stillet :)

PSU = power supply unit = strømforsyning
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:42 #10
Hmm ja det ved jeg egentligt ikke, hvordan kan det tjekkes?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:43 #11
Det står på en label på selve psu'en.

Men har du kørt SLI uden problemer, klarer den nok også et enkelt 8800GFX kort.
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:45 #12
Min pc har kørt helt uden problemer, og ligeså har SLI. Ville også være underligt hvis den ikke kunne, for da jeg købte den kunne jeg også have valgt at få et 8800GFX kort i.. som jeg jo nok skulle have haft gjort i stedet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:46 #13
Ja det burde du nok have valgt :)
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:49 #14
Nå men, hvad ville du anbefale? Det skal minimum være det der 8800GFX kort, som jeg går ud fra er den næste bedste udover ULTRA?
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:49 #15
Altså jeg mener helt præcist hvilket kort, hvilken producent og sådan.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:53 #16
Producent er ikke så vigtig, da de kun afviger lidt med hensyn til selve kortet.

Men du går ikke helt galt i byen med Asus:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253199
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:56 #17
Hmm ja det lyder jo rigtigt, har kun haft ASUS kort indtil nu. Men har også hørt EVGA skulle være det bedste. Men det er vel en smags sag?

Må du tilstå jeg virkelig savler over denne her http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=768%2DP2%2DE887%2DAR men det er måske for dumt?

Kan sku ikke bestemme mig!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 22:58 #18
Det er suverænt dit eget valg :)

Men lov mig, at du ikke handler hos getmore.trouble.dk
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 22:59 #19
Hehe det var nu også bare fordi de var billigst der, kan du anbefale et sted? Så skal jeg nok lukke den her tråd ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 23:00 #20
Plejer selv at handle hos shg.dk, men ved ikke lige om de har det kort.

Men her forhandlerne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384608
Avatar billede stuppe Nybegynder
05. november 2007 - 23:07 #21
Okay jeg takker mange gange :) Tænker lige over det, men biver nød til at have et nyt kort.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 23:08 #22
Ok. Har lagt et svar, hvis du ikke skulle have flere spørgsmål :)