Avatar billede jenjo Nybegynder
03. november 2007 - 21:47 Der er 2 kommentarer

Forbind to tabeller fra en database.

Jeg har et problem med at forbinde to tabeller fra samme database med hinanden, problemet er at jeg har en masse billeder i en tabel og thumbnail + informationer om disse billeder i en anden tabel, det jeg gerne vil er at der skal søges på f. eks et navn hvorefter informationerne med thumbnail vises på en side og så ved at klikke på det lille billede få dette vist som et større på en ny side, den del med søg og vis thumbnail/informationer virker, men hvordan får jeg vist det store billede på en ny side, billedet skal ikke være et tilfældigt billede, men passe til de informationer/thumbnail der er vist på den første side?
Jeg bruger Dreamweaver 8, PHP og MySQL, jeg håber der findes en løsning der ikke indebærer at der skal skrives alt for meget kode som jeg ikke har megen viden om hvilket også er årsagen til at jeg har valg et wysiwyg program.
Avatar billede e_w Nybegynder
12. november 2007 - 17:31 #1
Avatar billede jenjo Nybegynder
18. november 2007 - 14:04 #2
Ideen er god nok men, det virker ikke kan årsagen være at jeg ikke har billederne (ca. 2000) liggende direkt i databasen men, kun stien til mappen med billerne.