Avatar billede the_mazter Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:19 Der er 13 kommentarer

Installation uden skærm

Hej

Kan det lade sig gøre at installere Windows xp uden at have en skærm tilsluttet?
Grunden er at skærmkortet er gået i stykker.

En anden mulighed ville være at installere xp men få skærmbilledet transmiteret via netværket, er det muligt?

Eller kan man lave en totalt unattended installation og håbe det virker? (efter at have det testet i vmware eller lign)

Har i andre ideer?

Med venlig hilsen
The_Mazter
Avatar billede the_mazter Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:25 #1
Det er et gammelt MS-6373(v1.X) ATX Mainboard, med en IDE 40 gb maxtor harddisk. Den booter fint op, men når man sætter en skærm til forbliver skærmen i standby
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:25 #2
Nej det kan man ikke med en alm. XP. Den går i stå ved spørgsmål man skal tage stilling til, og der bliver den stående, når der ikke kommer svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:27 #3
Du er nød til på forhånd, at løse dit skærmproblem.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2007 - 14:38 #4
Ellers skal du lave en unattended installation af xp, hvor alt er udfyldt på forhånd.
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:11 #5
Ja det var også det jeg tænkte på, da jeg skrev en alm. XP. Men jeg ville ikke
give opskriften på en slipstreamed XP, fordi det, efter min opfattelse, ikke giver
mening, at installere på den måde, fordi der ikke er skærmbillede. Skærmbilledet
kommer jo ikke tilbage, bare fordi XP bliver installeret. Spørgeren er under alle
omstændigheder nød til, at bringe grafikken i orden, for at få et billede på skærmen.
Avatar billede the_mazter Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:18 #6
Pointen er at jeg vil køre remote desktop (eller en anden form for fjern administration), netop fordi jeg ikke har et fungerende skærmkort.

Jeg har desuden mulighed for at installere Windows på harddisken via en usb holder, men det er på en anden computer med andet hardware.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2007 - 16:24 #7
Går udfra at det blot er en server der står og "brummer" noget al.a 24/7.
Det har jeg selv og der er der ikke en skærm tilkoblet, dog kan jeg smide en skærm på den, hvis nødvendigt at lave et eller andet på serveren- ellers klarer den sig uden.
Hvis det er en alm. stand alone pc, hvor man skal lave arbejde på, ja så går/gik jeg da udfra at det er et must at få den fixet, ellers er der ikke meget spas ved at have en pc ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:58 #8
Nå ja, så er vi jo enige:)
Avatar billede the_mazter Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:13 #9
Ja, det er vi alle sammen. (enige, that is).
Ja det er en server der skal stå 24/7 og bare brumme som du kalder det... og så skal jeg bare kunne oprette fjernadministartor på den hvis der skal rettes noget på et eller andet tidspunkt.
men problemet er at jeg jo ikke kan se noget på den og vil gerne have windows server 2003 enterprise sp1 på og så skal det lykkedes mig at instalere det + aktivere remote assiastens uden skærm. Jeg kan selvfølig fare tilfældigt runt med musen og håbe på jeg rammer det rigtige men håber der er en smartere måde :P
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2007 - 18:42 #10
Enten skal du lave en unattended installation som du bare lægger i cd drevet og den så kører en blind installation eller du skal ud i en RIS installation
http://www.svein.dk/Windows2000/RIS/default.asp

Tror dog, at det er nemmere og hurtiger for dig, at købe et "skrabet" grafikkort til et par hundrede kroner ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:18 #11
Helt enig med haverslev. Hvis man arbejder i blinde, men håber det bedste,
så skal der nok være noget, som går galt. Og hvad? ja det kan man nok ikke
finde ud af, og så sidder man i suppedasen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2007 - 20:31 #12
Tjah...
Jag har et par grafikkort (S3 m. 2 Mb ram til PCI port...?)
Sig til, så sender jeg kortet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2007 - 20:32 #13
Du kan skrive til mig på adressen via mit minisite.