Avatar billede hipermedia Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

baggrundsfarver og print

Hej

Jeg har et problem med udskrift, printeren udskriver ikke baggrundsfarver på hjemmesiderne?

Gif’er og andre billeder har farve på, men når det kommer til baggrundsfarver kommer de ikke med, hvorfor det?

/hiper
Avatar billede nielle Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:28 #1
Det er skam med fuldt overlæg. Pointen er at folk ikke tvinges til at opbruge deres printer patroner på at udskrive´baggrund.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:40 #2
Jamen det er jo også en god ide. Men hvad nu hvis jeg godt vil have baggrundsfarver med?

Kan man sætte det et sted i printerinstalleringer?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:44 #3
Det afhænger helt af den specifikke printer, men generelt er det vist ikke en mulighed man får tilbudt.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:55 #4
Jeg har fundet et punkt i Internet Explorer under ”indstillinger-avanceret” der
hedder "Udskriv baggrundsfarver og billeder"

Og så virker det!

Vil du have point, så kom med et svar ;-)
Avatar billede canedo Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:56 #5
Hvis du enkelte gange gerne vil have en hel side udskrevet med en baggrund og al ting på, så er der selvfølgelig mulighed for at tage et screendump, smide det i et tegneprogram eller word og så udskrive dette... en omvej, men en mulighed.

/c
Avatar billede nielle Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:58 #6
Springer over på denne her - mit svar var jo faktisk ikke helt korrekt. :^)
Avatar billede hipermedia Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:00 #7
Det er så i orden ;-)
Avatar billede nielle Nybegynder
31. oktober 2007 - 11:26 #8
Nu blev spørgsmålet jo oprette under HTML kategorien, og det er derfor relevant at nævne at man, hverken med HTML, CSS eller JavaScript, kan forcere at baggrunden bliver skrevet ud. Det er udelukkende noge som brugeren selv aktivt skal tilvælge
Avatar billede roenving Novice
04. november 2007 - 05:34 #9
PS. Der findes en plug-in-ActiveX-ting, der kan det, men den kræver jo så at man godkender installationen: http://www.meadroid.com/sx_intro.asp !-)