Avatar billede swiatecki Novice
30. oktober 2007 - 19:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort & Vmware

Hej Alle
(har placeret dette spørgsmål her, da det (muligvis) både henvender sig til Windows og Linux folk

Mit setup er følgende:

WinXP med integreret netkort der kører linux som guest OS via vmware workstation 6.

Som det fungerer nu(hvilket er stadart for Vmware) er at nettet bliver "briged" via NAT og vist som eth0 på linux'en.
(giver det mening?)

Det jeg gerne vil have nu er at linux'en kan "se" det trådløse kort som et trådløst kort, og ikke som nu, som et alm netkort.

Noget i kan hjælpe med ?

Swiatecki
Avatar billede swiatecki Novice
30. oktober 2007 - 19:26 #1
der skulle naturligvis have stået:

integreret TRÅDLØSTnetkort
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. november 2007 - 18:53 #2
du vil aldrig (i hvert fald i de nuværende version) ikke kunne få direkte adgang til harwaren i din computer og dermed dit trådløse netkort. jeg har selv rodet med det uden held, og jeg kan konkludere at det kræver omprogrammering af VmWare Workstaion for at det kan lade sig køre.

(ret mig hvis jeg tager fejl)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 14:52 #3
men hvis du absolut vil have et trådløst netkort i din virtuelle maskine kunne en usb trådløs adapter  være en mulighed :)
Avatar billede swiatecki Novice
30. november 2007 - 14:02 #4
Jeg endte op med at bruge et usb netkort :)

Smid et svar :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. december 2007 - 15:47 #5
jamen det var dat godt at det kom til at virke :)