Avatar billede lahnet Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:30 Der er 6 kommentarer

Lahnet-Foto.dk / Kan man opnå et godt resultat med skabeloner?

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering af www.Lahnet-Foto.dk .

Jeg kender intet til kodning/programering og har ingen ambitioner om at lære det. Min hjemme side er altså lavet efter "what you see is what you get".

Målgruppen er ikke IT eksperter som er på jagt efter en fotograf. I øjeblikket er det en hobby for mig, men fra foråret 2008 skal ca. 50% af min indtægt komme herfra. Hjemmesiden er naturligvis kun en (vigtig) del af en samlet markedsføringsplan.

Er siden nem at finde rundt på?
Ser det ordentligt ud?
Virker links?
Virker gallerierne?
osv? :-))

Jeg er ikke færdig men inden jeg lægger mere arbejde her vil jeg gerne høre eksperternes mening.

TAK.

Mvh,
Henrik Lahnet
Avatar billede lahnet Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:32 #1
Sorry, der skulle have stået:
Målgruppen er ikke IT eksperter, men ganske almindelige mennesker, som er på jagt efter en fotograf
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2007 - 18:32 #2
Portræt virker ikke hos mig.

Uden at designet på nogen måde virker prangende synes jeg at du er sluppet rimelig heldigt fra den del af det. Rent indholdsmæssigt mener jeg at du har flere store brister;

- 1 lille ting er linket omkring det sommerhus der er til salg (et link der iøvrigt ikke virker) - det virker meget uprofessionelt pludselig at blande noget ind som slet ikke har relevans og det kan måske skræmme nogle.

- værst er, at 4 ud 7 funktionelle links fjerner brugeren fra din menu, det ene peger endda over på et helt andet domæne og det mener jeg ikke er særlig heldigt da det meget let gør at brugeren aldrig finder tilbage igen og så har du måske mistet den kunde. Jeg er fuldstændig klar over at det kan være svært (hvis ikke umuligt) at få gæstebog og flashgallerier vha wysiwyg - men det må være muligt at integrere de dele bedre eller måske lade sig nøjes med en mindre løsning og beholde brugeren på siden.

Så både lidt godt og lidt skidt herfra :)
Avatar billede dysp Nybegynder
19. november 2007 - 15:06 #3
Arbejd med din tekst i banneret. Farveforskellen er for markant.
Avatar billede kurdo Novice
19. november 2007 - 16:32 #4
lahnet tag en kig forbi "pixelpost.org du vil få verdens bedste photoblog! :) Gratis! :b

synes din hjemmeside er meget rodet! :)
og pixelpost.org er simple og nem og du kan til enhver tid designe din design ved at skrive en lille kode der hvor dit indehold skal være! :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
26. november 2007 - 11:39 #5
Hvis jeg var dig ville jeg bruge en løsning fra wordpress.org.
Det er et opensource projekt, som er skræddersyet til dit behov!

Smid evt en mail til Rasmus_hoeks[at]hotmail.com, hvis du har brug for yderligere hjælp
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2007 - 11:00 #6
lukketid?