Avatar billede egebos Nybegynder
29. oktober 2007 - 20:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vis lydstyrken på skærmen når der bliver skruet op eller ned

Hej Eksperten.
Min far og jeg har begge nogle HP bærbare. Den eneste forskel er at han har Windows XP og jeg har Vista.
Når han skruer op på lyden på sin bærbar, så kommer det op på skærmen hvor lydniveuet er, ligesom i et TV. Men det er der ikke på min og det vil jeg rigtig gerne have. Jeg vil så spørge om nogen ved hvordan man får det frem? Eller evt. et program som kan det samme til vista?

Tak på forhånd :)
Avatar billede finnish Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:57 #1
Jeg har en Acer Travelmate med Vista og min kammerat har en Abook med Vista, og vi har oplevet det samme - jeg kan godt se lydniveauet "ligesom på fjernsyn", mens min ven ikke kan.

Forklaringen kan ligge i, at HP har installeret noget software som af den ene eller anden grund "overruler" Vistas egen lydstyrkekontrol. På min Acer har jeg f.eks. et specifikt Acer-program som Acer har installeret, som varetager min lydhardware og kontrollerer lydstyrken på computeren.

Prøv at se, hvad der ligger på computeren af HP-software, og se evt. om du kan afinstallere noget af det eller i det mindste deaktivere det således at der er Vista selv, som styrer lyden.

Jeg beklager jeg kun kan give inputs - ikke et svar på jeres problem. Kommer I en løsning nærmere, hører jeg gerne fra jer!
Avatar billede egebos Nybegynder
21. juni 2008 - 20:33 #2
Har desværre ikke fundet nogen løsning.