Avatar billede krusnof Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC harddisk til MAC

Hej alle,

Jeg har en LaCie ekstern HDD, som faktisk var formateret til MAC i HFS+, men da jeg har PC har jeg formateret den til NTFS i Vista. Nu overvejer jeg dog at købe MAC og vil derfor gerne have min HDD med og derfor går jeg ud fra at den skal formateres tilbage. Så kan den ikke længere bruges på PC, pånær hvis man bruger programmer som MacDrive ikke!? Vil helst ikke bruge FAT32 format.

Desuden ligger der pt. 200GB på disken, så hvordan får jeg laver backup af dette!? Jeg kan jo ikke brænde det, da nogle filer er for store, og min HDD er jo kun 100GB på den bærbare. Er der nogle andre veje man kan gøre det på!?!?

Tak.
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. oktober 2007 - 21:51 #1
Hejsa
Mac OS X kan læse NTFS; men ikke skrive på det umiddelbart - der er vist måske - hvis jeg husker og ikke bare håber ret - en eksperimentel driver, så du også kan skrive på NTFS, og så behøver du ikke formattere om. FAT32 kan både læses og skrives af OSX, så det er fint format, hvis den skal bruges på både Mac og Win.
Prøv at google dig til NTFS-driveren til Mac.
Held og lykke med det.
Avatar billede krusnof Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:54 #2
Som tidligere skrevet, så vil jeg gerne helt undgå FAT32, da det er efterhånden et forældet format.
Mht. NTFS, vil det så sige, at hvis jeg sætter den til min fars MAC, så kan man godt overføre alt fra den til hans computer, så formaterer den og lægger alt tilbage!? Han har nemlig 700GB HDD.
Avatar billede skelboe Nybegynder
20. marts 2008 - 15:37 #3
Som sagt kan du Mac læse NTFS men ikke skrive