Avatar billede mirro Nybegynder
26. oktober 2007 - 15:05 Der er 6 kommentarer

Hvordan laves opslag i 2 lister?

Har følgende liste:

Vægt: 1-5 kg., 5-10 kg osv.
Land: Danmark, Norge, Sverige osv.
Pris Fly: 100, 150 osv.
Pris Bil: 50, 100 osv.

Hvordan får jeg Excel til at give mig prisen på fragten ved fly og bil ud fra fx: Pakke 6 kg til Norge

Sådan forstået at jeg fra et datafilter vælger land og vægt = pris :)

Kan selv lave landelisten og vægt listen - men ikke opslaget i de 2 andre lister...
Avatar billede be_nice Juniormester
26. oktober 2007 - 15:11 #1
Det er ikke en god idé at vælge via filter - du skal over i en opslags funktion.

Kommer lige tilbage med en løsning.

Be_Nice
Avatar billede mirro Nybegynder
26. oktober 2007 - 15:23 #2
Super...

Bare giv dig god tid - det er "kun" til engang i næste uge... Og kun på forsøgsbasis :)
Avatar billede be_nice Juniormester
26. oktober 2007 - 15:35 #3
Hvis du ønsker at lave listen med en filter funktion, kan du lave din tabel således:

I A2 skriver du "Vægt"
Fra A3-xx angiver du vægtgrupperne i de intervaller du ønsker
Flet flg. celler og angiv lande:
B1-C1 "Danmark" / D1-E1 "Sverige" / F1-G1 "Norge" osv.
I B1-D1-F1 osv. skriver du "Bil"
I C1-E1-G1 osv. skriver du "Fly"
I B3-G8 indtaster du priserne for de forskellige kategorier
Stil dig i A2 og vælg autofilter funktionen

Nu kan du ved at vælge maks. vægt boksen i A2 få vist prisen for den specifikke pakke på xx kg.

Hvis du vil have løsningen via noget opslag, skal du i gang med at oprette flere prislister til at trække dine data fra - og alt efter hvor mange priser, og hvor ofte du skal bruge dette, så kan du måske "nøjes" med ovenstående.

Lad mig høre hvad du siger til dette.

Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:07 #4
Noget nyt i dette spørgsmål?
Glædelige Jul
/Be_Nice
Avatar billede mirro Nybegynder
18. juli 2013 - 06:58 #5
Det kom aldrig til at virke

be_nic emå få point for forsøget :-)
Avatar billede be_nice Juniormester
18. juli 2013 - 07:18 #6
Long time no see :o)

Tak for tilbagemeldingen og point uagtet at du ikke fik det til at spille.

God dag

/Be_Nice