Avatar billede bbrockie Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at læse HD

Hej folkens
Jeg søger desperat efter hjælp med min harddisk. Jeg fik købt mig en extern Western Digital Mybook 500GB Premium harddisk for knapt 3 måneder siden, men kan ikke læse af den mere.

Jeg har forsøgt at køre chkdsk igennem på den men får følgende besked:
--------------------------------------
C:\> chkdsk E: /R /F
The type of the file system is NTFS.
Volume Label is DATA.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 5)...
  63104 file records processed.
File verification completed.
  1196 large file records processed.
  0 bad file records processed.
  0 EA records processed.
  0 reparse records processed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 5)...
  239736 index entries processed.
Index verification completed.
  5 unindexed files processed.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 5)...
  63104 security descriptors processed
Security descriptors verification completed.
  4611 data files processed.
CHKDSK is verifying file data (stage 4 of 5)...
98 percent complete. (60238 of 63088 files processed)
Windows replaced bad clusters in file 62004
of name \Data\Tytn II\MSOFFI~1.1\MICROS~1.CAB.
The disk does not have enough space to replace bad clusters
detected in file 62013 of name .
An unspecified error occurred.

--------------------------------------

Kører jeg så chkdsk igennem igen, sker følgende:

--------------------------------------
C:\> chkdsk E: /R /F
The type of the file system is RAW.
CHKDSK is not available for RAW drives.

--------------------------------------

Hvis jeg dismounter harddisken og sætter den i igen kan jeg køre den forrige chkdsk omgang igennem hvor den læser drevet som NTFS.

Jeg har læst på Microsofts hjemmeside (http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/w2000Msgs/2172.mspx?mfr=true) at jeg bør slette filer for at få plads til at lave en korrekt kørsel af chkdsk, men da jeg ikke kan læse data'et på harddisken står jeg helt uden idéer. Jeg får følgende besked når jeg forsøger at læse af den: "Data error (cyclic redundancy check)."

Er der nogen der kender en løsning på dette?

Tak for din interesse
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:54 #1
Det ene er, at du åbenbart har mistet din partitionstabel, det er ikke det værste,
men du har tilsyneladende også nogle dårlige kloster. Men du kan da prøve, at
genskabe partitionstabellen. Der er en let måde, men den skal betales, og der
er en mere vanskelig, men gratis: http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2007 - 19:20 #2
Respons?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:16 #3
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. februar 2008 - 09:39 #4
Harddisken havde en fabrikationsfejl, jeg har, laaangt om længe, fået en ny :)