Avatar billede abildgren Nybegynder
10. juni 2001 - 08:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

\"Tynde\" og \"tykke\" klienter på terminal server?

Er det muligt med windows 2000 på en terminalserver, at lade nogle klienter afvikle \"tunge\" applikationer på den lokale maskine, mens resten kører fra serveren?
Mvh.
Søren Abildgren
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2001 - 10:24 #1
Det vil du da ikke få meget mere ud, da klienternes cpu kraf jo ikke er særlig stor. Mere cpu kraft på serveren.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juni 2001 - 12:51 #2
Nej ...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2001 - 14:41 #3
Det kræver sat du lægger systemet om, så du har nogle f.eks. p4 pc\'er som klienter, på dem kan du godt lægge tungt software på.
Avatar billede zuzezimzulze Novice
11. juni 2001 - 12:49 #4
Du kan f.eks. have to Win2K servere med Terminal, hvor den ene bruges til afvikle de tunge applikationer på, og en til at afvikle de lette applikationer.
Hvis du vil havde klienterne til kunne afvikle de tunge applikationer på deres lokale maskine, kræver det af applikationen ligger på maskinen, sådan en mulighed ligger der nemlig ikke i Terminal server.
Hvilket jo vil betyde at du måske nok skal ud at investere i flere licenser, til de tunge applikationer.
Du kan jo også bare ha nogle maskiner som der kun er installeret de tunge applikationer på.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2001 - 12:56 #5
Eller mere cpukraft på serveren.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
12. juni 2001 - 08:46 #6
Din Terminalserver kan samtidig også være filserver (hvis I ikke har en separat) så kan du frit vælge hvad der skal køre hvor. Du kan på de enkelte arbejdsstationer starte applikationer op direkte i TS-mode så det for brugeren virker som alle andre programmer der ligger lokalt.
/Tommy
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juni 2001 - 16:30 #7
Og dette er kun når vi taler om \"tykke\" klienter. De tynde har nemlig ikke CPU power nok til noget, da de jo kun skal bruges til at koble på TS.