Avatar billede strcoder Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:05 Der er 16 kommentarer

Billigeste gfx kort til WoW

Jeg er ved at samle brugte 2 pc'er på lavbudget. Jeg har købt 2 pc'er, de kan køre spillene (se nedenfor), men det hakker en smule for meget, så jeg vil gerne opgradere dem med et grafikkort hver.

Er der nogen der kan anbefale et billigt grafikkort, jeg skriver billigt fordi budgettet allerede er overskredet:(

PC 1)
Intel PIII 2.4 Ghz.
1.5 Gb. Mem.
Vista ultimate
Skal kunne spille 'WoW - Burning Crusade'

PC 2)
Intel PIII 3.2 Ghz.
1.5 Gb. Mem.
Vista ultimate
Skal kunne spille 'The Sims 2'

Kan jeg evt. forbedre performance i spillene ved at skifte til XP? Maskinerne er med licenseret Vista Ultimate, så jeg vil nødigt ud og skulle skaffe XP.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:10 #1
Det var ikke meget ram til Vista, så ja, du vil klart have en fordel i at installere XP.

Lyder egentlig også lidt mærkeligt, at du laver lavbudget pc'ere med Vista Ultimate :)

Mht. grafikkort, skal det være agp eller pci-e? Og skal det være DX10 kompatibelt, når nu du har valgt Vista?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:16 #2
Det var måske også godt at vide hvilket grafikkort der er i maskinerne *nu*, samt hvilken opløsning, etc. de spil forventess at kunne køre i. Måske er det nemlig slet ikke der problemet ligger.

Windows Experience Index-reultater kunne også være rare - ikke kun den samlede score, men for hver af de enkelte punkter.
Avatar billede strcoder Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:37 #3
Jeg ville ikke selv have valgt Vista til de 2 maskiner. Maskinerne var præ-installeret med Vista, og dem der skal have maskinerne syntes det er fedt pga. mediacentret. (der er tv-kort i begge maskiner). Jeg er dog forberedt på at installere XP hvis det hjælper.

Jeg har kigget i hardware opsætningen og her er en opdateret konfiguration for de 2 maskiner:

PC 1)
hp pavilion 7975
Intel PIII 2.0 Ghz.
1.5 Gb. Mem.
Vista ultimate - 32 bit
NVIDIA GeForce3 Ti 200
Skal kunne spille 'WoW - Burning Crusade'

PC 2)
hp media center pc m480n Intel PIII 3.2 Ghz.
1.5 Gb. Mem.
Vista ultimate - 32 bit
NVIDIA GeForce 6600 GT
Skal kunne spille 'The Sims 2'

De 2 grafikkort sad begge hhv. i den anden maskine, jeg prøvede at rokere om på dem pga. dårlig performance i spillene.

Jeg kan ikke bytte om på maskinerne da de er øremærkede til deres nye ejere (den største maskine skal bruges af en Sims 2 spiller, og den mindste af en WoW spiller)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:49 #4
Du mangler stadig at svare på vores spørgsmål :)

Agp eller pci-e? Forventet opløsning? DX10? Experience Index?
Avatar billede strcoder Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:58 #5
Fælles for begge maskiner:
AGP.
Opløsning 1024 x 768, med medium/lav i alle spil-instillinger.
DirectX Version 9.0c
Avatar billede strcoder Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:00 #6
Experiencre index:
PC 1) 2.1
PC 2) 2.4
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:05 #7
Dette kort kunne være en mulighed:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220562
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:07 #8
Umiddelbart vil jege mene at den 6600GT er rigelig fin. Det kort thesherrif foreslår skulle samtidigt være en rigtig fin erstatning for GeForce 3'eren, der nok er lidt for småt.

Hvis du kan komme med de enkelte Experience Index-punkter bliver det dog langt nemmere at vurdere hvor "flaskehalsen" ligger.
Avatar billede strcoder Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:15 #9
Opdateret:
Her er screen dumps af Experience Index. Godt du spurgte efter dem 'thesheriff', for jeg har husket en del forkert mht. konfigurationen.

http://www.brainpowered.dk/pc1.png
http://www.brainpowered.dk/pc2.png
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:14 #10
har du installeret nyeste drivere fra Nvidia ?, ser ikke ud til at vista har genkendt grafikkortet på GF3´eren. prøv at hent de nyeste divere fra nvidia.com og hent den nyeste directx fra http://www.gamesforwindows.com/en-US/AboutGFW/Pages/DirectX10.aspx - se om det hjælper på det
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:18 #11
Samme med GF6600GT den burde score højere, så prøv at hente nyeste drivere til den også.

som de andre har skrevet så gf3´eren nok en anelse for lille til at kunne trække det. du kan prøve at slå Aero fra i Vista og se om det hjælper på det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:21 #12
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:35 #13
Pon: GF3 kom før DX9, og jf. Vista-bloggen kan et kort der ikke understøtter DX9 ikke få andet end 1.0. Kunne forestille mig det er derfor.

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2006/09/22/windows-experience-index-an-in-depth-look.aspx
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:51 #14
pidgeot, ja det kan være det er derfor, har ikke prøvet at køre vista på et sådan kort, ville syntes at den skulle kunne genkende et sådan kort som dx kompatibelt, men kan godt være at det er for gammelt
Avatar billede strcoder Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:56 #15
Jeg har løst det ved at installere XP på begge maskiner, og jeg må sige at det har hjulpet, begge spil kører rigtigt godt nu.

Tak for hjælpen alle sammen!

points til 'thesheriff'.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:58 #16
Velbekomme :)