Avatar billede roomx Nybegynder
22. oktober 2007 - 01:53 Der er 4 kommentarer

Motherboard vil ikke boote, Asus m. Pci-x|Sata2|Raid

Problem:
- Når jeg tænder for pc'en, stopper den efter 1 sec.
- Problemet opstod efter strømsvigt her huset.
-Når jeg så fjerner mit pci-x cort (i pci-x slot), starter den, men får en fejlmelding på: ""Overvoltage" start med F1 eller F2(standard bios settings) ."

Så vil den fint starte.
Hvis jeg forsøger at sætte kortet på plads igen, sker den samme fejl.

Mulige forslag:
1) PSU fejl?
2) Pci-x kort fejl?
3) Bios fejl?
4) Flere ting?

Hvad mener I?

Link til hardware:
- Mit motherboard:
Asus P5WD2 Premium
kortlink.dk/asus/4c3s

Raid/Sata kort:
HighPoint RocketRAID 2300 PCI Express to SATA II RAID
http://www.highpoint-tech.com/USA/rr2300.htm

PSU:
CHILL CP-520A2 520W
http://www.chill-innovation.com/cp520a2-specs.asp
-------------------------------------------------------

Min PC info:
Computer Type    ACPI Multiprocessor PC
Operating System    Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack    Service Pack 2
Internet Explorer    7.0.5730.11 (IE 7.0)
DirectX    4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Date / Time    2007-10-22 / 01:03

Motherboard
CPU Type    DualCore Intel Pentium D 840, 3300 MHz (16 x 206)
Motherboard Name    Asus P5WD2 Premium  (3 PCI, 1 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)

Motherboard Chipset    Intel Glenwood i955X
System Memory    3072 MB  (DDR2-667 DDR2 SDRAM) Kingston hyperx
BIOS Type    AMI (07/28/06) : 0802 Cmos
Display
Video Adapter    NVIDIA GeForce 6600 GT  (256 MB)
3D Accelerator    nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E

Storage
IDE Controller    Intel(R) 82801GB Serial ATA Storage Controllers - 27C0
IDE Controller    Intel(R) 82801GB Ultra ATA Storage Controllers - 27DF
Storage Controller    SCSI/RAID Host Controller
Storage Controller    Silicon Image SiI 3132 SATALink Controller

Motherboard Physical Info
CPU Sockets/Slots    1 LGA775
Expansion Slots    3 PCI, 1 PCI-E x1, 2 PCI-E x16

Device Description
North Bridge: Intel Glenwood i955X
South Bridge: Intel 82801GR ICH7R
Avatar billede tonygk Nybegynder
22. oktober 2007 - 09:13 #1
Ummidelbart lyder som dit PCI -x kort er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 11:34 #2
Jeg ville prøve med en anden PSU
Avatar billede roomx Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:16 #3
Tak for kommentarer. Så langt kom jeg også..,
Men da jeg kom hjem fra arbejde i dag, forsøgte jeg at sætte kortet ind igen.
*bling* så starter pc'en op.
Merkelig.

Nogle der har nogen ide? Motherboardet er ikke fuldt av støv, pci-x kortet bruger ca. 10W. Er psu-en FOR forsigtig eller FOR sikker, så ved det mindste problem, lukker den ned?

Som i denne artikel: http://hardware.mcse.ms/message265273.html

>>>>>>>>>>>>>>
"In the past, some of the Vcore regulators had "hiccup" mode current limiting. That means, if the Vcore regulator detects a fault, it will try once a second, to restore operation.

That was a good feature, capable of hiding bad transient behavior in a power supply.

More modern regulator designs, are one-shot designs. Ifa failure is detected, they latch off. The symptoms would be, the computer switches on, but the BIOS will not POST.

All the fans will be spinning, the drive will spin up. But, what has happened, is if the power supply is slow to deliver the +12V at startup, the Vcore regulator will latch off during the startup interval. The fact that it won't retry, is why it fails to run. It can only be recovered by switching off the power, only to repeat the symptoms again. >>>>>>>>>>>

Tak for bidrag til svar/kommentarer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2009 - 20:31 #4
Hsuk at lukke her!