Avatar billede cjep Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydkort ikke fundet på Thinkpad R60

Jeg har re-installeret min ThinkPad R60 med Windows XP, da jeg ikke kunne få den medfølgende privat-software til at spille med Active Directory.

Alt virker, lige pånær lydkort. I Hardware>Devices optræder lydkortet ikke! Jeg har installeret driver - eller forsøgt - men der er jo ikke så meget de kan drive.

Mener det er et kendt problem, men har ikke kunnet Google det.

Nogen der har et bud?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2007 - 22:10 #1
Har du installeret chipsetdriveren?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2007 - 22:11 #2
Du burde kunne finde driverne her, hvis du ikke har dem, men siden er selvfølgelig nede lige nu.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64283.html
Avatar billede hozz Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:16 #3
er der et gult spørgsmålstegn som hedder noget i retning af "unknown media device"? prøv evt. at klikke "install driver" for den, og peg den i retning af den mappe hvor driveren ligger (på cd-rom eller lign.)
Avatar billede cjep Nybegynder
13. december 2007 - 17:16 #4
nix .. den optræder slet ikke i oversigten over devices.
Mener at have læst et sted, at driveren skal embeddes i XP installationen, da man ikke kan lægge den på efterfølgen (kan dog ikke huske hvor) - det vil da være pænt irriterende.
Avatar billede cjep Nybegynder
13. december 2007 - 20:23 #5
SÅ FANDT JEG DET: under device managager > System, var der en PCI-port med advarsel. Da jeg opdaterede driver på den, blev SoundMAX, MS UAA HD Audio driver, Modem og alt det andet straks installeret automatisk - og så spiller alt som det skal.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2007 - 22:02 #6
Det lyder godt.
Så accepterer du bare dit eget svar, så her er lukket rigtigt. :-)