Avatar billede jksvend Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:48 Der er 5 kommentarer

Internet kører meget langsomt sammen med Utorrent

Når jeg har Utorrent 1.7.5 kørende kører mit Internet ekstremt langsomt. Dette selvom upload er sat 1 kb pr. s. Der er nogle som har et muligt løsningsforslag eller er det bare normalt at man ikke kan kører Internet samtidig?
Avatar billede hozz Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:53 #1
Du skal også begrænse din download, så der er lidt til overs til alm. browsing. på en 1mbit linie ville jeg f.eks. sætte utorrent til 100kb/s, hvilket efterlader ca. 28kb/s til at "køre internet". Vil du også se youtube-videoer osv., skal du endnu længere ned. Og så er det i øvrigt ret dårlig kotume at sætte sin upload til 1kb/s, det ødelægger ligesom lidt ideen med p2p ;)
22. oktober 2007 - 08:10 #2
Løsningsforslag:
Afinstalér
* Utorrent

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
Avatar billede hozz Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:53 #3
ja, glemte lige at alt over UT 1.6.1 betragtes som værende spyware :)
Avatar billede jksvend Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:27 #4
@Hozz - Det er godt med dig. Version 1.7.5 er total spywarefri.
Avatar billede hozz Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:35 #5
jeg sagde heller ikke at der var spyware i, men at programmet i sig selv i visse kredse (læs: private trackere) betragtes som værende decideret spyware. det er ikke noget jeg har læst i dybden på, men historien går vist noget i retning af at utorrent er blevet opkøbt af bittorent inc., som er "i lommen" på filmbranchen og "ringer hjem" til visse suspekte servere. 1.6.1 var den sidste som blev frigivet før opkøbet, og betragtes derfor som "ren". Igen, jeg er ikke 100% inde i det - bruger ikke en gang utorrent selv - men man hører et og andet rundt omkring på nettet.

Spywarefri-linket er en hel anden sag, med åbne porte osv., det er jo op til en selv at sikre sin computer så optimalt som muligt.