Avatar billede wepper24 Nybegynder
21. oktober 2007 - 20:53 Der er 15 kommentarer

Computer genstarter automatisk

Min computer har det med at genstarte lige pludselig.

Jeg har forsøgt at kører de forskelligste anti-virus programmer osv.  men lige meget hjælper det..

Computeren kommer med denne fejlmeddelse efter den har genstartet:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/7KZ92642.bmp

Hjælp mig!
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 21:03 #1
Ram - CPU  (temperatur) - Firewall
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:09 #2
Ser meget mærkeligt ud! Jeg har aldrig set denne form for fejl meddelelse. Nogen gange er det hurtigere bare en lave en re-install af windows end at finde frem til problemet. Ved godt det ikke hjælper dig, men det er dog mit råd.

Men hvis du absolut vil løse problemet direkte, så ser det ud som om det er et program som fejler, og får windows til at genstarte. Mit råd er så at du kan prøve at søge på filnavnene. Finde ud af hvilket program de tilhører, og derefter prøve at fjerne/redigere programmet. På den måde kan du problemindkredse en lille smule. Men det er ikke sikkert, at selvom du finder fejlen du kan løse den. Derfor: 90% af gangene med problemer man ikke ved hvorfor kommer, er det hurtigere at lave en re-install.

Du kunne evt. lave en restore til et tidspunkt hvor du med sikkerhed ved at der gjorde den det ikke. Men HUSK at gemme de filer som du skal bruge.
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:10 #3
på den måde kan du finde ud af om det er et softwareproblem.

Hvis ikke det hjælper er det sandsynligtvis et hardware problem.
Avatar billede wepper24 Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:19 #4
Ja, okay Martinsoresen. Tak. Vil prøve det, hvis jeg ikke finde fejlen.

Helgec? Hvad mener du?

Mine ram står lige nu på: 39%

Mens mine CPU står og svinger mellem 0-8%

Hvad skal jeg gøre med Firewallen?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 21:30 #5
"Mens mine CPU står og svinger mellem 0-8%" Det var temperaturen på CPUèn der var interessant
Avatar billede wepper24 Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:32 #6
Hvor finder jeg så den henne?
Avatar billede hozz Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:57 #7
den finder du enten i BIOS eller ved hjælp af et lille program såsom motherboard monitor:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=311

læs i ørigt mere her:

http://www.tech-faq.com/monitor-cpu-temperature.shtml
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2007 - 22:09 #8
Jeg tror også mest på Ram eller varme.
Hvis det er en stationær, så tag et kig her:
http://www.fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede roomx Nybegynder
22. oktober 2007 - 02:17 #9
forsøg denne funktionen:

start -> Kør -> Skriv der "Shotdown -a" - tryk ENTER
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 11:32 #10
" roomx" Hvad er det lige den kommando hjælper på ??
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2007 - 11:53 #11
Ikke en fis, den er også forkert. :-)
shutdown -a er den rigtige, men det er hvis det er SVChost der driller, typisk i forbindelse med Blasterormen.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 11:55 #12
Åh! lige et øjeblik troede jeg vi havde en aspirant fra Microsoft teamet med på tråden, jeg kendte nemlig heller ikke kommandoen
Avatar billede roomx Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:46 #13
tja, shutdown -a kan hjelpe deg at forhindre den slukker, så du kan fjerne orme/spyware, eller følge med i logbog,  start - run - %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s    for at kikke efter hardwarefejl.

Programmet "Everest" eller "si-soft sandra" kan anbefales til harddwareanalyse på det enkle plan.
Som sagt: ikke et svar, men en kommentar.
Avatar billede kfz Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:30 #14
prøv dette.

højreklik på denne computer og vælg egenskaber.
vælg fanebladet avanceret.
vælg indstillinger under "start og genoprettelse".
fjern fluebenet i "genstart automatisk" under "systemfejl".
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 18:54 #15
Respons