Avatar billede noerager Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet - TDC

Hej
Sidste onsdag altså for lidt over en uge siden blev min adgang til internet ved TDC lukket uden varsel. Jeg havde bestilt en opgradering og i den forbindelse var de måske kommet til at lukke for min forbindelse i stedet for at opgradere den. Jeg tog selvfølgelig fat i deres fejlservice hvor en flink medarbejder beklagede og sendte så sagen videre til en af deres teknikere der skulle løse fejlen. Der ville gå 2-3 arbejdsdage. Her fredag eftermiddag er fejlen stadig ikke blevet rettet. Nogen der ved hvad jeg kan gøre eller er der ikke noget at gøre når man bare er en lille privat uden de store interesser i fimaet. Jeg har ikke mit fastnet abb. ved TDC kan det have noget at sige. Jeg har lige talt med deres support igen i dag som meddeler at han sendere en "kunderykker" igennem systemet så sker der snart noget lover han. Nogen der har ideer til hvordan jeg kan fremrykker processen.
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2007 - 17:53 #1
Andet end råver højt, nok ikke meget. Men hold på at snakke med en af deres chefer, så går det en gang imellem nemmere ! :) Fordi hvis det er dem som har lavet en fejl ville jeg ikke ligge på den lade side !
Avatar billede killer_bee Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:05 #2
Skift ISP, ... havde TDC i 6 mnd .. og ud af dem havde ca 2 mnds nedtid .. viste sig i sidste ende at en af deres teknikere havde klemt en kabel så den ramte "jord".,.. Kundeservice kan man vist heller ikke kalde det man ringer til hos TDC... så hvis TDC ikke vil konkurerer på pris eller service hva fan skal man have dem for .. Jeg havde 6Mabit/786Kbit med IP telefoni hos TDC til 620 kr .. så skiftede jeg til Fullrate og fik 10Mbit/2Mbit med tlf til 430 kr .. så udover skod service sparer man også penge ..
Hvis man skal have skod service kan man ligesågodt betale mindst for det :D ... skal siges har ikke haft noget med Fullrate endnu .. og jeg arbejder ikke hverken for den ene eller det andet selskab .. bare mine personlige oplevelser..

Kort sagt se om du kan få din forbindelse andetsteds .. loyalitet til TDC.. eller andre selskaber.. betaler sig ikke vist længere ...
Avatar billede noerager Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:13 #3
Tak for svarene.
Problemet er at det er medarbejderbredbånd igennem min arbejsgiver så jeg har en meget billig forbinldelse og vil helst ikke skifte.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:19 #4
ja men så mener jeg at man kan ringe til Erhverv delen da det er virksomheden som har forbindelsen ... så måske en bedre service.. dog tvivler når det er medarbejder bredbånd ...
Hvis du vil beholde TDC så er der ikke andet at gøre end bruge tid på at høre på vente musak til deres "service" ... og vente .. og vente ...
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 13:08 #5
Hvis det er en gang Medarbejder Bredbånd har du vil også informeret den ansvarlige i firmaet om at forbindelsen ikke virker ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. oktober 2007 - 21:11 #6
Nu kan der jo være flere årsager til dette.
Nu ved jeg ikke hvilken hastighed du har opgraderet til, men det kunne meget vel være en tdc medarbejder som opgraderede linien manuelt da du ringede ind og sagde den skulle op i fart og med det har han ikke tjekket ADSL præfikationen om du NU kan klare den forbindelse du opgraderes til. Hvis det er årsagen kan det kort du sidder på ude på centralen simpelthen ikke klare det og den nedbryder ud til dig og derfor kan det tage lidt tid for en tekniker da han ska ud og sætte dig på et nyt kort på centralen, hvor du kan få en højerer forbindelse (dog kun hvis der er kort ledigt til dig på centralen og AT det er mulgigt for dig fra din afstand mellem dig og central.) - Det var dog en mulighed det kunne være. Så evt ring ind for at hør dem omkring dette.
Avatar billede noerager Nybegynder
25. oktober 2007 - 10:07 #7
Tak for input.
Tdc har tjekket min linje - jeg kan uden problemer trække en 20 mbit så det er heller ikke der problemet ligger.
Til gengæld kan jeg ikke pt. Der står i deres abb. betingelser at fejlen skal være retter senest efter 17 dage og det er mandag den 29 og i øjeblikket strejker deres teknikere som kommer ind under force majure. Så den tid kommer oveni.