Avatar billede grimsky Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge en Maxtor OneTouch II som netværksharddisk ?

Jeg er træt af at skulle tænde min stationære computer på 1. sal hver gang jeg skal have adgang til min musik via den bærbare i stuen. Derfor ville det være dejligt med en harddisk som kunne være tændt hele tiden.

Jeg har en gammel 250 GB Maxtor OneTouch II med USB 2.0 tilslutning, som jeg gerne vil bruge som netværksharddisk. Kan man få noget hard eller software der skal sidde mellem Maxtoren og min trådløse router ?
Avatar billede venturer Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:03 #1
Det findes en linksys boks som kan give adgang til USB harddiske. Men det kræver at disse diske bliver omformatteret og de vil efterfølgende kun være læselige når de tilsluttet denne boks eller bliver sat til en linux PC.
Avatar billede grimsky Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:40 #2
Kan man eventuelt tage harddisken ud af Maxtor kabinettet og indsætte den i et netværkskabinet ? Ja, jeg prøver lige lidt forskelligt inden jeg farer ud og købver en ny netværksharddisk.
Avatar billede venturer Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:34 #3
Det bør være muligt. Men alle NAS bokse jeg kender til, skal formatere disken.
De koster kun lidt mere end en alm eksterne USB kasse, og du kan få modeller både til SATA og til IDE.
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2007 - 17:39 #4
Oftes skal den formateres, da i hvert til fald mindre NAS bokse ofte bruger noget Linux af en art til at håndtere disken
Avatar billede grimsky Nybegynder
20. oktober 2007 - 09:56 #5
Jeg prøver mig lidt frem. Tak for kommentarerne.
Avatar billede grimsky Nybegynder
20. oktober 2007 - 09:59 #6
Skal jeg uddele point ? Og hvordan gør jeg det ?
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 10:42 #7
Avatar billede venturer Nybegynder
20. oktober 2007 - 10:44 #8
Jeg lægger et svar. Så kan du give point som du har lyst :)