Avatar billede klasker Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:11 Der er 3 kommentarer

Acer Aspire 9410 bliver alt for varm

Jeg har nu haft en Acer Aspire 9410 i godt et år og har levet med meget uregelmæssige fejl hvor alting fryser i 4-5 sekunder af gangen. Jeg har for nyligt opdaget at det skyldes at CPU'en bliver alt for varm når den kører med fuld styrke.

Den har en Intel Core Duo med 1,6 GHz på processor, og når begge kører på fuld styrke når CPU'en op på 90'C inden for kort tid. Jeg kunne fremprovokere fejlen ved at køre Battlefield 2 som er absolut intolerant over for lag spikes i CPU'en - dvs. den crasher hvis det sker mens spillet kører.

Så brugte jeg ePower til at reducere CPU'ens ydeevene til 800 MHz, og nu ligger temperaturen på omkring 60'C hvilket er acceptabelt, og jeg kan køre Battlefield 2 uden at det crasher.

Nu til mit spørgsmål. Er jeg ikke blevet snydt af Acer? De har solgt mig en bærbar der reklamerer med en 1,6 GHz dual core CPU, og så brænder lortet sammen når man rent faktisk bruger den regnekraft de reklamerer med. Bemærk venligst at jeg også har set andre folk med det problem.

Her er en anden person der skriver om 9410's overheating problem:
www.ubergizmo.com/15/archives/2006/07/acer_aspire_9410.html+9410+overheat&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk" target="_blank">http://64.233.183.104/search?q=cache:VfwiIl5g1ZwJ:www.ubergizmo.com/15/archives/2006/07/acer_aspire_9410.html+9410+overheat&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

Her en fra eksperten der sandsynligvis har samme problem (10 sek. frysninger)
http://www.eksperten.dk/spm/740132

Jeg købte bærbaren i Fona for et års tid siden. Er det er grundlag for at jeg kan få pengene tilbage?
Avatar billede klasker Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:25 #1
Efter at læse mit eget indlæg vil jeg lige understrege at det IKKE handler om Battlefield 2 crashes - et vilkårligt andet program der bruger meget CPU kan også fremprovokere fejlen.
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:28 #2
Rolig nu. Prøv at opdatere BIOS på din maskine. Det plejer at løse problemet.
Her kan du dowload det nyeste bios til din maskine.

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_9410/bios/v1.20.zip
Avatar billede klasker Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:49 #3
Jeg har allerede den BIOS installeret :-(