Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 19:49 Der er 22 kommentarer

Excel fil er volapyk...Hjælp!

Hejsa

Jeg har modtaget en, for mig, temmelig vigtig excel fil, men når jeg åbner den i mit excel program, så er det volapyk. Ingen rigtige ord, kun en masse forskellige tegn!

Jeg har på fornemmelsen at det er fordi at excel filen jeg har fået tilsendt er fra et nyere excel program end mit eget.

Jeg har Microsoft excel 2002 med service pack 3.

hvordan jeg får det åbnet så jeg kan læse filen?

Jeg vil være meget taknemmelig for hjælpen, da jeg er temmelig desperat.

På forhånd tak

Jean
Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2007 - 20:02 #1
Jeg har Excel 2003 og vil da gerne prøve.
Send den evt. til nemlig10@hotmail.com
Avatar billede gammelhat Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:11 #2
du kan hente en excel viewer fra microsoft, så kan du teste om den kan ses korrekt i en nyere version
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:15 #3
har prøvet både at hente excel viewer fra microsoft og fileconverter for excel 2003, men lige meget hjælper det?!

Har nu også prøvet filen på Excel 2003, men det er stadig volapyk...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:42 #4
har du modtaget den på mail?
hvis ja, så prøv lige at gemme en ny version af filen.
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:48 #5
Ja har modtaget den på mail og har lige prøvet at gemme en ny version af filen. Desværre med samme resultat....
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:06 #6
hvad hedder filen (altså det der står efter punktummet)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 22:13 #7
Måske er det en Excel 2007 fil.
Den kan åbnes med en Excel 2003 viewer - se her, hvordan: http://support.microsoft.com/kb/925180
Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2007 - 22:37 #8
Filtypen er .xls og det tyder derfor ikke på, at det er en Excel 2007 fil. Jeg har prøvet Steyr's forslag - hjælper desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 22:46 #9
Kan det lade sig gøre at fremskaffe et nyt eksemplar af filen?
Kunne tyde på at den du har fat i er korrupt på en eller anden måde? (Eller måske beskyttet m. kryptering?)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:49 #10
ok, det kan være din antivirus der laver balade, men det er ikke særligt sansynligt
det er nok nærmere den der har send filen til dig der har et problem (fejl under uploadning af filen)

få vedkomende til at sende den en gang til
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:50 #11
jeg kan desværre ikke skaffe et nyt eksemplar af filen. Jeg har oven i købet fået den to gange, fordi den ikke virkede første gang(hvilket den så heller ikke gjorde anden gang)

Det er korrekt at filen er en ".xls" fil
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:50 #12
@ steyr, sorry, skal virkelig til at lære at opdatere inden jeg sender
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:52 #13
Det virker heller ikke som om min antivirus på nogen måde reagerer på filen.

Som sagt kan jeg desværre ikke skaffe filen igen, og han har allerede sendt den 2 gange med samme resultat til følge.

Øv Øv....
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 22:54 #14
Hmmmm.. jeg er v. at løbe tør for gode forslag..
Beklager at der går Google i den nu:
http://www.wikihow.com/Recover-a-Corrupt-Excel-File
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:00 #15
henter du via webmail eller et postprogram
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:04 #16
Vil lige sige at jeg er meget taknemmelig for alt jeres hjælp :-)

Steyr: Jeg vil prøve at læse dit link igennem i morgen og prøve det, er bare for træt lige nu til det.

Cool m f: Jeg henter den gennem webmail. Jeg har en sol.dk adresse.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 23:05 #17
Okay Misel.
Held og lykke m. projektet :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:16 #18
har du mulighed for at prøve at tage mailen ned på en anden maskine? (fra sol.dk)
Avatar billede misel Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:40 #19
Ja, det har jeg, men det har jeg også prøvet. Stadig med samme skuffende resultat. Men måske jeg skulle prøve på flere maskiner?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:49 #20
filen må være ødelagt, men du er velkommen til at vidresende mailen til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

mit brugernavn + hotmail.com
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. marts 2008 - 19:41 #21
lukketid ???
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 18:33 #22
lukketid??