Avatar billede florint Nybegynder
18. oktober 2007 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reetablering af bærbar IBM Thinkpad X60s

Hej
Jeg købte sidste år en Bærbar som nævnt i overskriften. Den kører supergodt, - dual core, 1 gb ram m.m. så det er ikke performance jeg er utilfreds med.
MEN - jeg købte den med windows xp pro på, og så var jeg så åndsvag at installere vista på, da den kom.
Hvordan kommer jeg lige tilbage igen....?????????? Jeg vil næsten gi min højre arm for at få min "gamle pc" tilbage :-) men man må ikke betale med andet end point, her...så vi må nøjes med 200 point til den der kan hjælpe.
Mvh.
Avatar billede simlau Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:27 #1
Tryk på Thinkpad access knappen når boot skærmen kommer..

Gå ind i Rescue and Recovery og geninstaller dit system.. Det er meget nemt og din bærbar er oppe og køre med alle driver installeret og alt software fra fabriken i løbet af en time.

Gjorde det selv igår på en x60s :)

Hilsen Simlau
Avatar billede florint Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:57 #2
Ja jeg var næsten klar over det, men jeg har nok fået slettet et par mapper.
Og noget rescue og recovery... :-(
Har lige lagt mapperne I386, IBMTOOLS, SWTOOLS, SUPPORT, IBMSHARE og VALUEADD samt syslevel.ibm tilbage på c drevet.
Det var lige før....fik bootvalg og så loadede den min vista igen :-(
Der må mangle noget?
Avatar billede thov Forsker
18. oktober 2007 - 15:20 #3
Vista sletter XP's boot.ini fil, så den må du genetablere. Derudover piller Vista også ved harddiskens MBR (Master Boot Record) - den genskabes med FIXMBR (fra Recovery Console).
Avatar billede simlau Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:47 #4
Alle filer til IBM rescue og recovery ligger på en partition på din harddisk som du ikke kan se.. Så tror ikke på du har slettet det..

rescue og recovery har ikke noget at gøre med MBR'en at gør da den starter på samme måde som bios ved et bedstemt tryk på tastaturet.

Hilsen Simlau
Avatar billede florint Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:52 #5
OK - det beroliger mig da lidt. Men hvodden får jeg så startet rescue and recovery op?
Som nævnt før - så starter det rigtigt op, men så overtager vista....og jeg kommer ikke længere.
Har her til formiddag lavet det samme bare på en R51 og det kørte men det var xp der var på fra start af.
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 15:53 #6
Brug en Live-cd til at formatere dit C-drev så er Vista sat ud af spillet
Avatar billede simlau Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:01 #7
Mens der står IBM eller Lenovo, eller hvad der nu står hen over skærmen lige efter ud har trykket på tænk knappe, der trykker du på den blå knap hvor der står thinkpad access på.

Derefter kommer der en lille menu op på skærmen hvor du vælger den der hedder noget med recovery.

Så starter den dit rescue and recovery op..

Hilsen Simlau
Avatar billede florint Nybegynder
07. december 2007 - 14:16 #8
Intet er lykkedes endnu så jeg lukker - tak for kommentarerne.
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 14:24 #9
"Intet er lykkedes endnu så jeg lukker" Hvorfor skriver du således, Hvis du fulgte min kommentar 18/10-2007 15:53:40 har du jo ikke længere nogen problemer med Vista