Avatar billede telum Nybegynder
18. oktober 2007 - 13:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Web-applikation til mobiltelefoner

Jeg vil gerne igang med et hobby-projekt, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg vil gerne lave en web-applikation som kan tilgåes fra mobiltelefoner - dvs. en applikation der ikke fysisk er gemt på mobiltelefonen. Applikationen skal altså virke igennem mobiltelefonens browser.

Jeg ved ikke specielt meget om de browsere der findes på mobiltelefoner og hvad de understøtter.

Hvordan skal jeg gribe sagen an? Der skal foregå kommunikation mellem mobiltelefonen og applikationen.

Jeg forestiller mig umiddelbart en eller anden java-løsning, men jeg ved ikke om det er mere oplagt at lave en .NET webapp, flash osv. Det er et ultimativt krav, at det er understøttet af de fleste mobiltelefoner.

En tutorial i at få det op at spille er også kærkomment, men ikke et krav.
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2007 - 20:00 #1
med .NET kan du lave mobile web applications; http://www.asp.net/mobile/
Avatar billede telum Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:23 #2
Det lyder som en rigtig god løsning. Specielt fordi det ser ud som om .NET selv sørger for, at de forskellige browsere er supportet.

Vil helst sikkert forsøge at lege lidt med det - tak for det!

Andre forslag er stadig velkomne.