Avatar billede jolund Nybegynder
18. oktober 2007 - 12:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cursor hopper uventet i word og i outlook

Off tid ser jeg på skærmen og opdager, at tice 2007 standard. Midt under skrivning hopper cursoren umotiveret 3-4 linier op. Giver ingen lyd fra sig og først efter nogen

- Nå, dette var en præcis illustration...
Jeg har forsøgt:
Afinstallation og reinstallation af office
Ny mus
- men uden effekt.
Ideer?
Avatar billede trav4u2 Novice
18. oktober 2007 - 14:08 #1
Når der sker den slags mystiske ting plejer jeg at skifte batteri i keyboardet og evt. også i musen. :-)
Så hvis du kører trådløst kunne det være en mulighed.
Avatar billede jolund Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:19 #2
Det sker kun fra min laptop og hvadenten jeg bruger trådløse mus eller touchpad, så det kan næppr være det.
Avatar billede jlemming Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:01 #3
Det kan godt være fra din touchpad, prøv at slå den fra, både knapper og touch. Jeg har oplevet ligne med min touchpad
Avatar billede jolund Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:21 #4
Hvordan slår jeg touchpad fra??
Avatar billede jlemming Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:09 #5
Der er forskellige muligheder afh. af maskine type, driver osv.
Prøv at søg på exp. der er masser af spm. ang, touchpad
Avatar billede jolund Nybegynder
25. oktober 2007 - 21:37 #6
Jeg har forsøgt at slå min touchpad fra. Dels via kontrolpanel/printere m.m./mus og her deaktiveret den indbyggede mus. Men næste gang, jeg starter, er den reaktiveret. Jeg har så forsøgt at finde eksterne programmer til deaktivering, men uden held.'
Jeg skriver meget og problemet giver mig en mængde irritation. Er det bedre at kassere denne 1½ år gamle Dell inspiron og købe en ny?
Avatar billede trav4u2 Novice
25. oktober 2007 - 22:07 #7
Gad vide om din touchpad også skal de-aktiveres i bios?

Ellers er her et par lidelsesfæller med et par løsningsforslag:
http://www.askdavetaylor.com/why_does_my_microsoft_wireless_optical_mouse_leap_around_in_windows_xp.html
og

http://forums.cnet.com/5208-6129_102-0.html?forumID=29&threadID=66043&messageID=1695435

Har du haft fat i Dell? Når maskinen kun er 1½ år kan du jo stadig reklamere.
Avatar billede jlemming Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:22 #8
Hvordan går det?
Avatar billede jolund Nybegynder
05. februar 2008 - 05:45 #9
Jeg har puslet med problemet nu i ½ år... det er svingende og jeg har forsøgt Dell, Microsoft m.m. og afinstalleret/reinstalleret flere gange. Været i Bios, skiftet optisk mus, tildækket touchpad m.m.m.m. - mange forslag, men ganske uden virkning.
Var tæt på at kassere pc-en og købe en ny. Men i et sidste forsøg med Dell support guidede de mig til at afinstallere alle mus o.lign., downloade en speciel driver til denne touchpad og HER kunne jeg bl.a. nedsætte følsomheden af den.
Det løste problemet.
tak og 30 point til jlemming
Avatar billede jlemming Nybegynder
05. februar 2008 - 08:41 #10
Tilykke, med din næsten ny pc. :o)