Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kaspersky bloker en webside

Jeg kører Vista Home, og har Kaspersky Internet Security 6.0.2.621.
Kaspersky bloker for websiden http://www.bilpriser.dk.
Hvordan går jeg ind og fjerner denne blokering?
Jeg har af/installeret Kaspersky uden held, samt angivet bilpriser som trusted, men intet har hjulpet
Avatar billede raevdal Nybegynder
17. oktober 2007 - 21:44 #1
Hvilke fejlmeldinger / beskeder får du?
Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:22 #2
Jeg får følgende fejlmelding:
Internet Explore kan ikke vise siden
Mest sandsynlige årsager:
*Du har ikke forbindelse til internettet
*Webstedt har tekniske problemer
*Der er muligvis slåfejl i adressen

Diagnose af forbindelsesproblemer giver ikke noget svar
Avatar billede raevdal Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:41 #3
Hvad får dig til at mistænke Kapersky for at være det der giver problemer

Prøv i en komandoprompt at skrive ping www.bilpriser.dk

Du skal gerne få svar fra 80.198.70.217

du kan også prøve at skrive http://80.198.70.217 i adresselinien på din internetbrowser
Avatar billede lerklinten Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:05 #4
Når jeg suspenderer Kaspersky beskyttelse, kan jeg komme ind på bilpriser.dk, men så snart jeg genoptager beskyttelse kommer fejlen.
Når jeg pinger www.bilpriser.dk får jeg svaret 80.198.70.217.
Når jeg skriver IP adresen i adresselinien på min internetbrowser, får jeg ingen adgang, når Kaspersky er aktiv, men virker OK når jeg har suspenderet bekyttelse.
Det ændrer ikke noget om jeg kun vælger Windows firewall eller helt udelader en firewall, jeg har stadig ikke adgang naår Kaspersky er aktiveret
Avatar billede lerklinten Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:50 #5
Undskyld !
Er der ingen her der kender til at Kaspersky blokerer en webside?
Avatar billede lerklinten Nybegynder
25. oktober 2007 - 17:51 #6
Problemet løst:
Indstillinger > Service > Netværksindstillinger > Portindstillinger > Fjern flueben v/ port 80 > marker "Skan ikke krypterede forbindelser"

Nu blokerer Kaspersky 6.0.2.621 ingen websider mere.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede lerklinten Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:21 #7
Her er en anden løsning som ikke lader port 80 stå åben:
..............................................................
To all those who are having issues with loading specific websites and where unticking port80 helps with loading it, try to add it to TrustedZone...click v6...Settings>TrustedZone>TrustedApplications
v7...Settings>Threats&Exclusions>TrustedZone>TrustedApplications
...click Add, browse for the web-browser you use, tick only the "do not scan network traffic" box.
...click the blue "any" on the row which says "at any remote host".
...click "specify" and add the IP address of the site you are having problems with.

To find the IP address of the site you are having issues with, click Start>run... type in cmd... a black box should open up. in there, type in ping [website which does not work]. The IP address of the site is the long set of numbers with 4 decimal points between them.
Avatar billede lerklinten Nybegynder
19. august 2010 - 15:31 #8
Problemet løst