Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. oktober 2007 - 08:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny macbruger lidt spørgsmål

Hej

Har lige fået mig en MacBook efter mange år med windows og er indtil nu ret tilfreds. Men jeg ville gerne vide; Jeg har downloadet skype og det virker ok men der ligger en "disk" på skrivebordet der hedder skype, jeg kan ikke slette den, skal den være sådan eller kan jeg fjerne den på en måde? Vil helst ikke have for meget liggende på skrivebordet. Og kan jeg få safari til at fylde hele "vinduet" eller skal jeg leve med de små "vinduer"?Ja der er lidt at sætte sig ind i :>)
Avatar billede straszek Praktikant
17. oktober 2007 - 09:51 #1
Den disk der ligger på dit skrivbord en en slags midligertidig disk som bliver oprettet når du download filer.

Du skal trække skype programmet ud fra denne disk til de program mappe, eller hvor du ønsker at programmet skal ligge.

her efter kan du uden problemer slette den midligetidige disk

Søren
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:33 #2
Jamen når jeg gør det så forsvinder skype fra min proceslinie og jeg kan ikke få den frem igen, hvad gør jeg forkert her?
Avatar billede straszek Praktikant
17. oktober 2007 - 10:46 #3
processlinje=windows -  på mac hedder den en dock

Du trækker bare sjype program ikonet ned i dock'en, så bliver det der.

Søren
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:26 #4
ja, ok nu er jeg med. Jeg havde ikke fået programmet in i app. til at begynde med. Ved du om jeg evt. kan forbinde til gadugadu(det er en polsk messenger) via ichat?
Avatar billede straszek Praktikant
17. oktober 2007 - 11:39 #5
Nej, det har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede sd8220 Seniormester
17. oktober 2007 - 12:29 #6
Hejsa
Men det kan du da vist med programmet Adium (http:adiumx.com), som i øvrigt kan forbinde til at hav af andre chattjenester også.
Til lykke med din Mac i øvrigt.
S/ebastian