Avatar billede kierkegaard Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CD Rom drev vil ikke læse/vise cd med spil

Hej,
Jeg har lige købt pc spillet Heroes V og har i går indlæst den på min egen computer uden problemer. Jeg er nu på besøg et andet sted og ville gerne installere spillet på deres pc.

Problemet er, at jeg sætter cd'en i cd rom drevet og så sker der ingenting. Jeg troede det var fordi autorun ikke var sat til, så jeg skrev E:\Setup.exe, men den siger, at der ikke er nogen cd i drevet! Kan heller ikke nå den via "Denne Computer". Har også prøvet brænder drevet, og der sker det samme.

Jeg har forsøgt at sætte andre cd'er i drevet og det fungerer helt fint, så det er ikke drevet der er noget galt med.

Kan én af jer gennemskue hvad problemet kan være? Kan det være fordi computeren ikke lever op til video kort krav osv. eller?

Håber én kan hjælpe mig. Vil så gerne spille! :-)

Mvh
Kierkegaard
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:56 #1
ikke for noget, men på din egen computer er der så dvd- drev??

for ligger Heroes V ikke på en dvd skive, og ikke på en cd (er ikke sikker) ??

for hvis den anden computer kun har cd-drev kan den ikke læse en dvd skive :p
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:58 #2
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:11 #3
Nå for søren. Det kan da godt være - har aldrig oplevet det før. Køber ikke mange spil. Ja, jeg har selv dvd drev.

Jeg har lige kigget i det der hedder hardware enhedshåndtering på denne pc, og der står følgende under dvd/cdrom-drev:
Sony CDU 5211 og
Yamaha CRW8824S SCSI Device

Har ikke meget forstand på det, men det ser ud som om I har ret?
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:17 #4
Og ja, der står på forsiden PC DVD Rom, men inde i Quick start guiden der kommer med spillet står der: Indsæt CD'en i dit CD-Rom/DVD-Rom drev. Men det betyder måske også, at der skal være dvd drev i?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:23 #5
den pc som du sidder ved nu er det den, som ikke kan læse spillet??

For ud fra hvad jeg kan se så ser det ud som om det er cd drev begge 2

:D
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:31 #6
hvis du har en dvd i nærheden så prøv at sætte den i drevet, hvis den kan læse den så burde den også kunne læse spillet, men hvis den ikke kan så er det cd drev

(selv om det går jeg faktisk også ud fra at det er)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:32 #7
Ja, det er den pc jeg sidder ved nu, som ikke kan læse den. Øv, jamen hvis det er det, så er der jo bare ingen løsning på det. Må vente til jeg kommer hjem så. Surt!

Hvad gør jeg med point. I har jo ret begge to.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:39 #8
Jeg satte en dvd i drevet, og nej den kan ikke køre den, så du har fuldstændigt ret. Tusind tak for hjælpen! Det er et fantastisk sted det her - har hjulpet mig mange gange.

Ville jeg aldrig selv være kommet i tanke om og kunne have forsøgt hele natten, hvis jeg kender mig selv ret. Så tak fordi du har reddet min nattesøvn! :-)

Smider du lige et svar?
Troede I var to forskellige - ved ikke lige hvorfor. :-)
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:44 #9
Det var så lidt :D

her er et svar :D
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:56 #10
mange tak! :D