Avatar billede Shannon Novice
16. oktober 2007 - 18:36 Der er 12 kommentarer

Keybard flipper

Hej

Min datter er p.t. ikke hjemme, men pga a rbejde ophold andetsteds i landet, derfor søger jeg hjælp til hende her, da jeg ikke kan rode selv med problemet. Hun har en ny mac, men problemet er, at keyboardet pludselig er begyndt at "flippe" og skrive andre ting end det skal....

Jeg husker svagt at det er sket for mig for længe siden med min PC og at der var een eller anden kombination af taster jeg skulle taste for at det gik "tilbage" til den alnindelige indstilling.

Kan nogen hjælpe os ?

På forhånd tak. shannon
Avatar billede egonspock Seniormester
16. oktober 2007 - 20:20 #1
Kan det være num-lock, der er trykket ned. Det er så enten F6 eller fn+F6, der skal trykkes ned for at skifte tilbage.
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. oktober 2007 - 22:14 #2
Æble+mellemrumstasten skifter fx mellem us og dansk tastatur
Avatar billede egonspock Seniormester
16. oktober 2007 - 22:20 #3
Glimrende pointe, macintosse. Se efter om der er et dansk flag for oven, det angiver tastaturets landeindstilling.
Avatar billede Shannon Novice
16. oktober 2007 - 23:56 #4
Der er ikke nogen "num-lock" på et mac tastatur, i alt fald ikke det hun har. men det er ikke fordi det skriver på et andet sprog. hun siger det nærmest skriver; "af sig selv" og f.eks laver en masse tegn af sig selv. Med andre ord, hun kan ikke "styre" tastaturet mere. Hun er ikke på nettet, så der kan ikke være noget "hack" indover....hmmm
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:00 #5
prøv at tage stikket ud af maskinen og sætte det i igen, til at starte med :D
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:01 #6
altså tastatur stikket
Avatar billede egonspock Seniormester
17. oktober 2007 - 00:11 #7
Kan det være at hun har installeret et program som textpander eller lign. der skriver hele sætninger eller ord når man blot skriver nogle få stavelser af noget bestemt? Kan I hjælpe med et eksempel? Måske sker det kun i bestemte programmer eller sådan noget.
Avatar billede Shannon Novice
17. oktober 2007 - 00:11 #8
det har hun gjort mange gange også genstartet osv.
Avatar billede Shannon Novice
17. oktober 2007 - 00:13 #9
jeg tror det ikke egonspock, fordi hun ikke har været online der hvor hun er.
Avatar billede Shannon Novice
17. oktober 2007 - 00:17 #10
med andre ord, da hun pakkede den sammen herhjemmefra virkede alt som vanligt, og da hun pakkede den opigen ovre i jylland....virkede den også fint. Efter en dag begyndte den at drille, og den har ikke været online overhovedet der hvor hun er p.t.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. oktober 2007 - 00:31 #11
Hmm. Hvis hun er i nærheden af Århus, bør hun kontakte Macøstjylland, som helt sikkert har nogen, der kan hjælpe. http://macoestjylland.dk eller måske en af de nærmere mac-grupper i nærheden: http://www.apple.com/dk/usergroups/
men det kunne godt lyde som om at det er svært at løse (især gennem 2.-hånd) over nettet.
Avatar billede Shannon Novice
17. oktober 2007 - 00:39 #12
oki, jep du har nok ret, tak for rådet, jeg vender tilbage i morgen. Jeg tænkte blot at det kunne være at nogen vidste noget om evt. taster hun kunne have ramt, som evt. udløste noget "kuk kuk" ved tastaturet. Anyways, mange tak for nu, vender tilbage i morgen. KH Shannon