Avatar billede dotnetnissen Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

The memory could not be "read".

Jeg får følgende fejlmeddelse når World of Warcraft crasher (og det sker jævnligt):

ERROR #132 (0x85100084) Fatal Exception
Program:    C:\Programmer\World of Warcraft\WoW.exe
Exception:    0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:007E6224

The instruction at "0x007E6224" referenced memory at "0x051320E8".
The memory could not be "read".

Jeg oplever ligeledes andre spil der jævnligt crasher...

Kan jeg være sikker på at det er min ram der skal udskiftes eller skal jeg også undersøge andre muligheder? hvordan?
Avatar billede kfz Nybegynder
16. oktober 2007 - 12:26 #1
download memtest, og tjek dine ram: http://hcidesign.com/memtest/download.html
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2007 - 12:32 #2
Det kan være et varmeproblem:
http://www.fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede dotnetnissen Nybegynder
16. oktober 2007 - 15:05 #3
takker - jeg har kørt memtest og den fandt ganske rigtigt fejl... jeg har to 512 MB RAMblokke men jeg kan ikke starte PCen op kun med den ene - hmm.. må få sendt en email til Midtdata - RAM'ene er købt i februar så det må være muligt at kunne bytte dem. Dog lidt en skam at jeg ikke kan teste dem hver for sig..
Avatar billede kfz Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:13 #4
ok, lyder godt nok mærkeligt. Det skulle ikke være noget problem kun at starte op med en blok, har du prøvet blokken i alle soklerne?
Avatar billede dotnetnissen Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:26 #5
Det er lykkedes mig at køre med kun en enkelt blok og jeg har derfor fået testet de to 512 MB blokke jeg har. Begge har en del fejl iflg. Memtest. Kan jeg være sikker på at det er blokkene og ikke motherboard'et der er problemet? rart nok at vide inden jeg går ned for at få byttet RAM'en
Avatar billede kfz Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:32 #6
det kan godt være bunkortet, men med mindre du har mulighed for at teste dine ram, i et andet bundkort, så er det svært at konstatere.
Avatar billede dotnetnissen Nybegynder
27. maj 2008 - 14:17 #7
jeg lukker tråden.. pc'en er erklæret død og erstatning er indkøbt ;-)