Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 16:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ping tid med Netexpress II

Jeg spiller over nettet og har derfor et behov for lav latency på min forbindelse. Med TDC\'s adsl med router er min ping tid desværre dårlig i forhold til adsl med ATM kort. Er der nogen der har en løsning på dette eller kan der ikke gøres noget ved problemet ?

I sidste instants : Da jeg kun har behov for en enkelt computer koblet på internettet har jeg egentlig ikke brug for routeren. Derfor er jeg interesseret i evt. at købe et ATM kort fra en bruger af det tidligere netexpres der har konverteret til router.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 16:28 #1
prøv denne løsning:
http://www.funkydrummer.dk/
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 16:28 #2
var et svar :)
Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 16:40 #3
sorry, men jeg glemte at skrive at jeg har prøvet at køre RasPPPoE uden held.
Avatar billede perla Nybegynder
09. juni 2001 - 17:07 #4
Ping tiderne er bestemt af kommenikatioenen mellem Routeren og DSLAM\'en og kan ikke umiddelbart ændres.

-Per
Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 17:08 #5
hmmm så er jeg nødt til at anskaffe mig et ATM kort for at få god ping eller hvordan ?

i så fald hvordan får jeg letteste fingrene i et sådan ?
Avatar billede perla Nybegynder
09. juni 2001 - 17:12 #6
Den gamle Netexpress kørte med fast IP og den nye med dynamisk, så jeg er ingengang sikker på at det overhovedet kan lade sig gøre.

Men held og lykke med forsøget.

-Per
Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 17:21 #7
jojo jeg har snakket med TDC om det...

Linjen skal bare ændres fra PPPoE til PPPoA så virker det som det skal.

Nu mangler jeg bare ATM kortet, hvis der er nogen der vil sælge deres (speedstream 3010) så send en mail på :

s.lorentzen@solmail.dk

Avatar billede perla Nybegynder
09. juni 2001 - 17:26 #8
Ja med configurations ændring fra TDC side kan det jo selfølgelig lade sig gøre ;-)
Vidste bare ikke om de ville ændre typen

-Per
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 19:21 #9
Jeg er i helt samme situation som dig. Har lige skiftet fra atm til router hvilket medførte betydelig forringelse af forbindelse til netspil.

Jeg installerede herefter klienten \"enternet\", som er utrolig brugervenlig og meget stabil. Den kunne du jo prøve når du ikke kan få RasPPPOe til at virke. Enternet virkede både på windoes ME og 2000 hos mig.

Hvis ikke, har jeg det atm kort du vil købe. Jeg skal lige checke om det er teledanmarks ejendom eller om jeg rent faktisk købte det da jeg fik installeret atm.

Hvis du er interesseret kan du kontakte mig på

120010787851@post.tele.dk

mvh

Michael

Avatar billede denboj Nybegynder
18. juni 2001 - 17:48 #10
atm kort hjælper ikke
Avatar billede contagious Nybegynder
19. juni 2001 - 23:14 #11
denboj > hvad mener du med det ?

alle jeg kender med ATM kort har 20-30 lavere ping i spil over nettet i gnnmsnt
Avatar billede contagious Nybegynder
05. februar 2002 - 02:53 #12
collect :P