Avatar billede peterpeter Seniormester
13. oktober 2007 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IBM bærbar - Automatisk på trådløst netværk - hvordan

Hej Alle

Jeg er netop ved at klargøre min Niece's IBM bærbare computer.
Udover Windows XP (dansk) har jeg også indsat trådløst PCMIA netkort (Sitecom).

Dette virker fint, MEN:

Hvordan er det alle netværksindstillingerne skal være, hvis det skal være sådan, at computeren automatisk logger på et trådløst netværk, hvis der er sådan et i nærheden ???

Lige nun skal man hvergang automatisk ind og søge efter netværk !! Det er ret besværligt....

På min arbejdspc (også bærbar) skal jeg bare tænde den, så går den automatisk på nettet, hvis der er et tilstede !!!!

Nogen der kan hjælpe ??

Tak - og rigtig God Lørdag

/Peter
Avatar billede desperado Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:46 #1
Hej,
Jeg vil forslå at du benytter IBM software til dette. Det hedder "Access Connections"
For at kunne ligge det ind skal du bruge deres opdaterings software der hedder
"ThinkVantage System Update 3.0"
link http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=TVSU-UPDATE

Jeg bruger det selv og er rigtig glad for det.
Avatar billede desperado Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:46 #2
Programmet er gratis hvis du har en IBM laptop.
Avatar billede peterpeter Seniormester
17. oktober 2007 - 11:17 #3
Mange tak, men er dette ikke kun muligt - hvis der er indbygget netkort ???

Det er der ikke her !! - Jeg har et PCMIA netkort installeret !!

Eller hvad ??

Tak for dit svar...
Avatar billede desperado Nybegynder
18. oktober 2007 - 07:52 #4
Hmm jeg vil sige at det er et forsøg vær, Da jeg har kørt med softwaren både med et internt kort og et PCMCIA kort. Agenten overtager windows rolle som Wlan controller, så mit gæt er at den bruger de samme APIer og Dll filer som windows gør..

Give it a shoot, Eller skal vi til at kigge efter et andet produkt :P

D