Avatar billede zeattle Nybegynder
10. oktober 2007 - 04:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ajax menu, css problem

Dav

Jeg bruger et menu system som kan hentes her:
http://bonrouge.com/demos/ajaxtest.zip

Problemet er bare at når jeg bruger den onclick function så kan jeg ikke på min menu punkter adde id="selected"

En der kan hjælpe med at få det sat på?
Synes jeg har prøvet en del ting, men de fleste gør bare at selve siden refresher istedet for bare at ændre undersiden.

Er også åben for bedre muligheder :)
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2007 - 17:57 #1
<ole>

Jeg forstår ikke, hvad du mener med:
    "Problemet er bare at når jeg bruger den onclick function så kan jeg ikke på min menu punkter adde id="selected""

Derudover har scriptet ikke meget med AJAX at gøre. Det består af oldnordisk kode, der burde være udfaset på WWW  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede zeattle Nybegynder
11. oktober 2007 - 00:08 #2
Okay, har ikke så meget forstand på det, men altså det jeg vil er egenligt bare at have en "tab" menu hvor på at jeg bruger id="selected" når jeg trykker på det link.

Jeg vil være fri for at siden skal opdateret, altså kun menu "undersiden" der ændres, med hjælpe af javascript.

Forstår du nu? :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2007 - 23:38 #3
Ja, det tror jeg nok - men hvorfor overhovedet loade indholdet med AJAX? Er det indhold, der ikke er væsentlig i forhold til søgemaskiner? De kan jo som bekendt ikke læse AJAX-indhold  :)
Avatar billede zeattle Nybegynder
12. oktober 2007 - 02:28 #4
Det er det jo sådan set faktisk, altså det bare et galleri og nogle enkelte undersider.

Men søgemaskiner tager den ik bare efter mest efter keywords fra det man skriver i html i toppen?
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2007 - 02:34 #5
Nej, hvis ikke de hænger sammen med indholdet af siden ... tværtimod. Kik evt. på nogle af bufferzone's fremragende artikler:
    http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
    http://www.eksperten.dk/artikler/?users=bufferzone&sort=&order=DESC&start=20
    http://www.eksperten.dk/artikler/?users=bufferzone&sort=&order=DESC&start=40
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2007 - 02:36 #6
NB: Naviger mellem hans artikler udfra de links ovenfor. Ekspertens navigation virker ikke under artikel kategorien. Man skal manuelt sidde og fedte brugernavnet ind i URL'en - hvilket jeg allerede har gjort i de viste links  ;o)
Avatar billede zeattle Nybegynder
12. oktober 2007 - 18:38 #7
okay, vil lige kigge dem igennem.

Men for at vende tilbage til spørgsmålet, er det noget du kan hjælpe med? :)
Avatar billede zeattle Nybegynder
19. oktober 2007 - 20:44 #8
Fandt en anden løsning fra dragons-lair.org.

Men hvis du gider smide et svar, så kan vi dele points.
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2007 - 21:53 #9
Det er hermed gjort  :)