Avatar billede suned Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem RGB billede som CMYK på webserver

Kan man uploade en fil til webserveren via .NET og gemme den som en CMYK jpg - fil?
Avatar billede sherlock Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:49 #1
Hvilket format har filen i forvejen?
Avatar billede suned Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:36 #2
Det er et jpg billede som uploades og som skal vises på en hjemmeside. Derudover skal der bagved gemmes et jpg i CMYK til print (Printeren skal have det i CMYK format)
Avatar billede sherlock Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:40 #3
Her er et eksempel på at genkende og konvertere FRA cmyk.

http://www.codeproject.com/useritems/ImageMagick_in_VBNET.asp

Han skriver at den er nem at vende v.hj.a. EncoderValue.ColorTypeCMYK.
Det kan jeg ikke selv efterprøve nu, så du kan måske selv gå videre.
Det kan garanteret lade sig gøre.
Avatar billede suned Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:48 #4
Kan den også fra RGB til CMYK?
Avatar billede sherlock Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:50 #5
:)

Han skriver at den er nem at vende v.hj.a. EncoderValue.ColorTypeCMYK.
Det kan jeg ikke selv efterprøve nu, så du kan måske selv gå videre.
Det kan garanteret lade sig gøre.
Avatar billede suned Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:53 #6
du må lige komme med et svar så du kan få dine point, så tager jeg den selv herfra
Avatar billede sherlock Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:54 #7
:)