Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

full_column_names i MySQL

Hej nørder,
Kan jeg få min MySQL Server 5 til at smide full column names retur ved en SELECT?

Altså table.column?

Man kan i SQLite - men kan man også i MySQL? (pragma full_column_names=1;)
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:45 #1
Det tror jeg ikke du kan slå til som standard. En SELECT kan jo returnere alt andet end kolonner - men også beregninger, summer og meget andet. Du kan med AS "foo.bar" selv navngive dit resultat dog.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 16:06 #2
Man kan standard slå det til i SQLite, så hvorfor skulle man ikke kunne i MySQL? :(
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2007 - 16:46 #3
SQLite kan meget meget lidt - den kan godt lave lidt beregninger, men som standard vil man næsten altid returnere column-names og ikke alle mulige andre ting. Det giver ikke mening i en stor kompleks DBMS at snakke om dette :)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 18:30 #4
Jeg har løst det programmeringsmæssigt istedet for at gøre det i databasen.

Smid et svar så splitter vi :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
09. oktober 2007 - 09:29 #5
Finfin :)
Avatar billede barklund Nybegynder
09. oktober 2007 - 09:43 #6
Taktak :)