Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

datagrid, hvor første række er statisk (vb.net)

Hej.

Jeg hr en datagrid, der henter fra en access database. Forbindelsen er lavet og der er ingen problemer med at vise indholdet. Der skal ikke være skriveadgang i gridviewet

Men er det muligt at lave første række (ikke headeren) statisk og med et andet indhold bestående af bl.a. en dropdownboks og et alm. felt man kan skrive i (modsat de andre felter, der er readonly)
Avatar billede neoman Novice
07. oktober 2007 - 14:51 #1
Du kan selv skabe et dataset, tilføje en række, og tilføje resten fra det hentede  dataset,  og i selve gridviewet gøre brug af TemplateFields, hvor du i RowDataBound event handleren kan i din første række lave hvad som helst.

Jeg ville dog opfordre dig til at overveje om du vitterligt ønsker dette - at lave MEGET kryptiske ting med kontroller er normalt et signal om at man måske skulle stoppe op og sove lidt på det:)
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:46 #2
Ja, jeg vælger så at stoppe og tænke mig om.

Grunden til at jeg ville lave det var, at jeg på min nuværende gammeldags asp side har sådan en fætter.

Men dette var lavet som en tabel, hvor første linie blev skabt og næste linie blev lavet som en løkke, der henter dataene.