Avatar billede chrishunter Nybegynder
06. oktober 2007 - 19:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

variabel, der angiver den sidst ændrede/kreerede fil?

Findes der i Unix en variabel, der angiver den sidst ændrede/kreerede fil?

Det, jeg gerne vil kunne, er nemlig noget i retningen af:

$ kommando_der_som_output_har_et_LaTeX-dokument ; latex $SIDST_ÆNDREDE_FIL ; dvipdf $SIDST_ÆNDREDE_FIL

hvor der så ikke er tvivl om, at det er den rigtige fil, der arbejdes videre på.

Venlig hilsen

Christian
Avatar billede egonspock Seniormester
06. oktober 2007 - 19:44 #1
Jeg tror at du skal ændre taktik. Der er så mange filer, der kan blive opdateret i hvert øjeblik, f. eks. system.log og console.log bare for at nævne to, dertil kan du have programmer åbne, som Mail, der også genererer filer jævnligt. I stedet kunne du lave en mappekommando, som reagerer på at der sker noget i en bestemt mappe.
Avatar billede chrishunter Nybegynder
06. oktober 2007 - 19:51 #2
Ja, du har ret.
Tak for svaret. :-)
Avatar billede chrishunter Nybegynder
06. oktober 2007 - 19:55 #3
Jeg forsøger at acceptere dit svar, men der sker intet. Jeg forsøger igen, når jeg har restartet boxen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 20:27 #4
Gode, gamle "make" kan jo bringes til at køre på de .tex-filer, der er ændret i forhold til de tilsvarende .dvi-filer.